Domarkurs

Bestämde mig för att gå på den här kursen till slut. Jag ville egentligen inte missa några matcher och nu kan jag inte vara med och visa Veberöd vem som är bäst nästa helg.;) Det är skoj att döma, men betydligt roligare att spela själv. Kursen skulle gå två lördagar 9-15 (+ att kolla på en match i damallsvenskan). När man är klar blir man behörig att döma upp till och med division 3 damer och 6 herrar och gå på linjen i division 2 dam och division 4 herr. Vi är tio stycken som går kursen. Det är en väldig blandning på folk, men alla har spelat fotboll. Några har dömt mycket som ungdomsdomare/föreningsdomare och vissa inte alls. Åldersskillnaden var ganska stor. Den yngsta var 16 och den äldsta var runt 45. Det blev både teori inne och praktik på planen. Några roliga lekar. Mitt på dagen bjöds det på lite mat. Jag var ju lite skeptiskt till kursen innan, men det var verkligen skoj. Hon som höll i det hela, var riktigt bra och det blev aldrig tråkigt som de kurser jag varit på tidigare. En bra talare kan göra det som är tråkigt väldigt intressant, som att gå igenom vissa regler. Det enda som blev fel var tiden, som jag skrev om i matchreferatet. Vi har fått läxa till nästa gång. Inte mycket, men det var länge sen man hade läxa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0