Fler resultat

Kristianstad leder damallsvenskan efter seger mot Sunnanå i helgen. Riktigt kul att en nykomling från Skåne tagit för sig så bra i inledningen. Nu har ju LdB, Linköping och Umeå spelat två matcher mindre, men det är tre tippade topplag. Jag hoppas verkligen de håller sig kvar i allsvenskan. Skåne behöver två lag där.

LdB Academy slog Helsingborg med samma siffror, som de vann mot Veberöd i premiären. De känns väldigt bra i år och kommer nog dra ifrån i toppen. Veberöd slog för mig otippat Derome, nykomling från Halland. Tydligen hade Veberöd haft tur i första, för Derome hade varit bra då.

Lilla Torg, som vi möter nästa helg, slog Hammenhög med 2-1. Teamet med ett inte riktigt lika starkt lag, som förra helgen, förlorade med 2-0 mot Husie DIF. Tozz, Ica, Johanna och Hanna var väl de tre som kan ses som a-lagsspelare. Imorgon möter Teamet Borgeby. Jag gissar att det är ungefär samma lag som igår, men Höst skulle kunna hoppa in och förstärka. Jag tror det kan bli en jämn match! Hade varit kul att se, men det blir det träning istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0