Första förlusten i korpen

Idag var det seriefinal mot Staten o Kapitalet. Vi hade fullt lag idag, men två inlånade spelare. Synd att vi aldrig kan ha samma lag från gång till gång. Vi hade behövt bli mer samspelta. Fyra turades också om att stå. Björne och Kotten stod varsin halva i första halvlek och jag och en av de inlånade killarna stod i den andra. Staten o Kapitalet saknade Jenny, men hade hittat en bra ersättare i Emma (nyförvärv i Sandby). De trycker på direkt och tidigt gör Emma 1-0. De utökar sedan till 2-0, men sen kommer vi upp och skapar några chanser. Samtidigt som vi kommer högre upp, så blir det mer utrymme för dem att kontra. De ställer snabbt om och Gustav gör några kontringsmål. Vi lyckas göra ett snyggt mål i första halvlek, flera snabba passningar och sen öppet mål. Tror det stod 5-1 i paus eller kanske mer. I andra börjar jag stå. Släpper "bara" in två. Anders är ofin nog att göra båda. Helt otagbara såklart!;) Vi lyckas få in en reducering genom tunnel på Gustav. Jag har inte koll på vad det blev till slut. 10-2 kanske. De var helt enkelt för bra för oss idag. De ger alla järnet, spelar enkelt och hittar varandra bra. Tyvärr blev det en del klagande och lite fullt spel från vår sida och det är aldrig kul. Nästa vecka får vi ta revansch och se till att bli tvåa i serien. Staten o Kapitalet är värda att spela i ettan nästa säsong!

Efter matchen behövde CKMB och Flanhövve BK folk. Jag och Björne hoppade in i varsitt lag. Jag hamnade i Flanhövve och fick spela med Viola igen som jag spelade med förra veckan. Nu hamnade jag i det bättre laget. Vi hade bra spel och det var kul att få göra lite mål!:) Matchen slutade 10-0. Tråkigt för Björne som fick två storförluster samma kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0