Första träningen i Hardeberga

Eftersom vädret var bra, bestämde jag mig för att åka inlines till träningen. Det blev omvägen upp om Sparta. Lagom uppvärming inför träningen. Helt ok väg hela vägen!

Träningen inleddes med fotbollstennis. Först hade vi tre pass och en som jagade. Vi fick inte passa till samma som vi fått bollen av. Sedan blev det lite svårare. Två pass med två som jagade. Största problemet var att passningarna var för lösa. Men stundtals fungerade det riktigt bra och de som jagade i mitten fick hålla på länge. Sedan hade vi kvar de tre lagen och spelade på liten plan med stora mål. Det skulle övas avslut och vi hade två tillslag. Ibland var vi dåliga på att utnyttja första läget, utan vi tog gärna emot bollen och sen var det för sent. Stina fick in en hel del snygga mål och även Emma satte några stenhårda skott! I slutet delade vi in oss i två lag och spelade på lite större plan. Det blev ganska stora ytor för anfallande lag. Tror det var lättare för alla att jobba framåt än hemåt, för ibland var det helt öppet när lagen anföll. Träningen avslutades med en liverpoolare. Riktigt jobbigt att göra den på gräs, mycket tyngre för benen. Roliga övningar på träningen idag! Jag gillar när det är mycket spel!

Efter träningen hade jag tänkt åka med bussen hem, men efter en del hade påpekat att jag borde åka det andra hållet till Hardeberga var jag tvungen att testa. Med några plopp och kexchoklad, hade jag tillräckligt med energi för att prova! Vad skulle man gjort utan Erik?!?;) Först trodde jag att mina lagkompisar hade försökt att lura mig till att ta en sämre väg. Det började med 100 meter grusväg. Jag fick snällt gå. Efter det var inte asfalten den bästa och med branta backar kittlade det rejält i benen. Dessutom luktade det fruktansvärt illa! Tur att det inte luktade så uppe i Hardeberga för då hade jag inte stått ut att träna. Väl nere på vägen mellan Dalby och Lund, blev det riktigt bra väg och jag kom sen snabbt hem. Vägen var nog betydligt närmare, men det tog lika lång tid. Kanske berodde det på att jag var tröttare i benen när jag var på väg hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0