Hardeberga - Ovesholms IF 3-3

Tyvärr börjar det inte bra för min del. Jag var på domarkurs, mer om den senare, och hade bestämt mig för att gå vid halv två. Lite innan halv två, på klockan i rummet vi satt i, var det en annan som skulle gå och någon säger högt att klockan går en timme fel. Alltså är klockan nästan halv tre och vi skulle spela klockan 15 i Revinge. Jag fick springa ifrån och snabba mig till matchen. Kom fram fem minuter innan och bytte snabbt om. Väl ute vid planen säger Jan till mig att jag får värma upp på plan. Själv hänger jag inte riktigt med först, men vi hade inga avbytare. Om man inte räknar Olinda, som inte skulle spela för sitt revben. Tog väl 5-10 minuter innan man kommit in i andra andningen och inte var konstant trött.

Ovesholm är precis som vi nykomlingar i trean. Vi spelar hela matchen med följande lag: Hanna - Malin, Josse, Louise - Aki, Pilan, Lina, Milan - Jag - Stina, Elin. Vi trycker på direkt och skapar tidigt bra målchanser. Tyvärr lyckas de ta ledningen. De får en hörna. Vi lyckas få undan bollen i första läget, men bollen går ut till en av deras spelare som står en bit utanför straffområdet. Vi sätter inte tillräckligt snabbt press och hon kan skjuta ett lågt skott som går in i mål. Det känns inte alls rättvist och efter målet tar vi tag i spelet igen. Vi får frispark mitt på planen och Lina slår den snabbt upp till mig. Backen lyckas rensa precis innan jag ska skjuta. Jag har en riktigt bra chans nästan direkt efter. Jag kommer fri och ska lyfta bollen över målvakten, men det blir för löst och målvakten tar enkelt hand om skottet. Även Milan är nära på att göra mål efter ett bra slaget inlägg av Lina. Även Stina har några bra chanser och tar många löpningar. Nästa chans har Lina, men hon lyckas inte heller bättre än att lyfta en enkel lyra till målvakten. Vår backlinje håller ihop bra och Ovesholm lyckas bara några få gånger skapa några halvchanser.  Tyvärr lyckas de skapa ett friläge efter slarv längst vår högerkant och en spelare kommer fri och skjuter stenhårt upp bollen i krysset. Helt otagbart för Hanna. Vi skapar några chanser till, men lyckas inte göra något mål i första halvlek. Vi ligger under med 2-0 och med tanke på hur mycket chanser vi hade skapat så borde vi ha lett. Tror de flesta kände att vi kunde vända på det här.
 

image59
Lina kastar inkast


Ganska tidigt i andra halvleken får vi en hörna från höger. Milan slår in den och den hamnar framför mål. Aki är nära att få in den och även Stina, men till slut skjuter Aki precis utanför stolpen. Bara några minuter senare får vi en till högerhörna. Denna gången slår Milan in den mot första stolpen och jag lyckas nicka bollen i mål. Det händer inte så ofta, men jag ska försöka komma ihåg hur jag gjorde. Ovesholm skapar inte något och vi trycker tillbaka dem riktigt mycket. De har svårt att få upp insparkarna, då våra mittfältare eller backar vinner alla bollar på mitten. Vi går mycket bättre in i närkamperna i andra halvlek och de verkar inte orka. Vi kvitterar till 2-2. Jag tar mig in i straffområdet från högerkanten och slår in bollen i mitten. Vi får inte tag i bollen utan den går ut i borte delen av straffområdet. Milan kommer först på bollen, vänder upp och slår ett perfekt inlägg mot bakre stolpen. Jag är kvar där och får öppet mål. Stina som har sprungit mycket och nästan kommit igenom flera gånger, får till slut ett friläge. Hon lobbar iskallt över målvakten och vi leder rättvist matchen. Ovesholm som inte har skapat något alls i andra halvlek, kommer till skottläge och får turligt in ett långskott. Vi skapar några riktigt bra chanser att avgöra matchen i slutet. Den bästa har jag, när Lina frispelar mig. Fri med målvakten, provar jag att runda henne, men det går inte alls. Matchen slutar 3-3 och det är nog mest Ovesholm glada över.
 

image61
Stina gör mål?!

Jag tycker vi gör en bra match. Om vi bara övar på att sätta alla chanser vi skapar, så ser det bra ut inför serien. Tror inte vi har skapat så här mycket klara målchanser i någon annan match. Hade vi haft några avbytare idag, tror jag det hade blivit vinst. Hanna gör en bra debut i målet. Det är inte länge sen hon började spela med oss och komma in och ställa sig i målet kan inte vara lätt. Ofta hade hon inte så mycket att göra, hon kom ut bra och var bra med på fötterna. Aki spelade sin första match i klubben och gjorde en bra match som yttermittfältare. Framför allt var hon bra med i spelet i första halvlek.

image62
En av alla hörnor med planens gigant i grönt

Nästa helg är det match mot division 2-laget Veberöds AIF. Det blir en tuff värdemätare, även om de inte har spelat så bra i sina träningsmatcher.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0