Korpen

Två korpenmatcher på grus. Grus är absolut inte mitt favoritunderlag. Jag föredrar lätt korpen inomhus. Men fotboll är fotboll och jag tackar inte nej, om jag kan.

Först blev det vinst med 4-0 med Staten o Kapitalet mot Herr Banan FK. Det tog lite tid innan vi hamnade rätt och vi fick kontroll på den studsiga bollen. Alla kämpade och slet och det blev några snygga mål. Gustav låg bakom det mesta framåt, Lukas slet över hela planen och resten gjorde också sitt jobb.

Sedan var det Vi som är Bi mot Bastuklubben. Tyvärr gick det inte lika bra i den matchen. De flesta hade spelat en innematch direkt innan och det var svårt att komma in i spelet på gruset. De enkla passningarna och löpningarna saknades ofta. Mina ben var lite trötta, så de bidrog kanske inte så mycket till att öka det sistnämnda. Matchen slutade med en 3-0-förlust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0