Team Sandby - Uppåkra

Vid tolv åkte jag ut till Sandby för att titta på när Teamet mötte Uppåkra. Direkt när jag kom in på Sandbyvallen gjorde nummer 2 i Uppåkra mål på friläge. Innan jag hade kommit ner till målet kom nästa mål. Denna gång ett långskott som gick i en hög båge in i mål. Jag började undra vad det stod och hur många mål de skulle göra. Sedan jämnade spelet ut sig lite, men det var Uppåkra som skapade chanser. Nummer 2 dominerade totalt och Uppåkra visade upp ett bra passningsspel. Sandby skapade en chans i första halvlek. Nelly kom fri, men stoppades när hon skulle skjuta. Det blev frispark och Agge slog den på mål, men målvakten räddade.

I andra halvlek fortsatte Uppåkra att föra matchen nummer 2 gjorde lite som hon ville. Hon gjorde 3-0 när hon gick förbi flera spelare och rullade kallt in bollen i mål. 4-0 var ett stenhårt skott ribba in av samma spelare. Dessutom hade hon efter att snyggt gått förbi hela Sandbyförsvaret helt öppet mål, men missade då målet. Sandby spelade upp sig i slutet av matchen. Tozz hade tre bra chanser, men skotten gick precis utanför stolparna alla gångerna. Amanda hade två bra lägen. Med mer tur, hade de fått in något mål. Men Uppåkra vann matchen helt rättvist. De kan bli farliga i fyran. Nummer 2 skadade foten precis i slutet av matchen och för Uppåkras del hoppas jag att hon snabbt blir bra. De är helt beroende av henne, även om de andra spelarna inte är dåliga.

Teamet ställde upp med många unga spelare och några som inte tränat så mycket. Tror bara det var med fyra spelare (Tozz, Kotten, Curry och Julia)  från matchen mot Stattena. Det är ungefär så här laget kommer se ut nu i början och det kommer bli en tuff premiär mot BK Vången på söndag.
 
image71
Tozz var den som skapade flest målchanser idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0