Träning istället för seriepremiär

Vet vad jag hade valt om jag hade fått välja...;) Men inte helt fel med en träning i det fina vädret. Vi började att spela med fyra små mål. Två var. Det gällde att driva mellan konerna. När det blivit mål bytte man sida och anföll direkt åt andra hållet. Det gällde att utnyttja spelvändningar och spela bollen snabbt. I början gick det bra för mitt lag, men ju längre vi spelade ju mer tog det andra laget över. Sedan hade vi anfallsövning med inlägg. Två anfallare och fyra mittfältare anföll mot två backar och en målvakt. En innermittfältare spelade upp bollen till en anfallare som mötte och spelade hem till den andra innermittfältaren, som slog bollen direkt ut på en kant. Yttermittfältaren slog in bollen och det gällde att fylla på med spelare och sätta dit bollen. Det blev en del snygga mål! Vi avslutade med att spela. Det ena laget hade elvamannamålet med Camilla som målvakt och det andra laget hade två små mål. Efter halva tiden bytte vi sida. Jag kände mig riktigt trött i slutet. Erik bjöd på goda bananer efter träningen! Jag behövde verkligen lite energi och nu känner jag nästan för att gå och lägga mig..;)
 
image76
Inhägnad träning, för att hålla borta fotograferna..;)
 
image77
Louise, Lina, Stina och Pilan vilar/stretchar efter träningen
 
image79
Bara för att Malin så gärna ville vara med i bloggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0