Träning

Sista träningen i Revinge. Nästa vecka blir det Hardeberga på tisdagar och torsdagar. Dagens träning började med fotbollstennis. I början gick det inte bra för något lag, men efterhand blev skärpan, passningarna och lyftningarna bättre. Sedan delade vi oss i bara två lag och hade anfalls-/försvarsövning. Två anfaller mot en och den här gången skulle vi skjuta utanför straffområdet. Det blev några snygga skott i mål. Tyvärr inte från mig, jag har inte kraft, teknik eller vad man nu behöver för att sätta bollarna så långt utifrån. Helst vill jag stå på mållinjen..;) Sedan startade vi vid mittlinjen och möttes en mot en. Först fick vi passningar och sen kastade Jan bollen över oss. Det kändes inte alls bra för mig. Lyckades göra några mål när jag väl kom först på bollen. Friläge är alltid kul och bra att öva. Jag hade velat vara snabbare så att man hade kommit först till bollen jämnt och sen kunnat springa ifrån backarna. Slippa få en massa tacklingar, som jag inte heller är bra på. Idag när det väl blev närkamp var det kört. Är helt enkelt för klen, blir jag tacklad tappar jag farten och blir ännu långsammare än vad jag redan är. I slutet blev det spel. Mitt lag var en mindre och det blev tufft. Var jobbigt att hela tiden jaga. Vi lyckades göra något mål, men de andra gjorde en massa (fast Jan dömde bort många för offside).

Stör mig fortfarande på att jag inte kan vara med på matchen mot Veberöd. Enda och sista gången min domarkarriär ska göra så att jag missar någon match! Tror alla som var med på träningen kunde, så förhoppningvis ska vi ge Veberöd en tuff match!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0