Träning

Idag var det lite varmare och lite mindre vind på träningen. Vi började med fotbollstennis. Två passningar, två tillslag och två som jagade. Från början gick det inte alls bra, men efterhand tyckte jag att mitt lag fick igång det bra. Sedan var det dags för allsvenskan. Det kändes rörigt och kanske inte den bästa övningen när man har ont i huvudet. Känns som det ska vara mycket närkamper och inlägg, där man ofta ska sätta till med huvudet. Först höll Emma H på att skjuta ner mig och nästan direkt efter fick jag ducka för ytterligare ett skott. Till helgen hoppas jag det har gått ner och jag vågar gå in och nicka. I slutet spelade vi på ganska stor plan. Det blev väldigt stora ytor och mitt lag var en mer, så det andra laget fick jaga mycket. Jag höll på att skada Josse riktigt illa. Jag som normalt är så snäll och mesig, hann inte med när Josse gick förbi. Istället för bollen träffade jag hennes fot och hon höll på att flyga rakt in i sjumannamålet som stod vid sidan av planen. Som tur var hann hon få undan huvudet och hamnade med axeln precis vid stolpen. Det hade kunnat gå riktigt illa!

Till helgen är det seriepremiär för båda lagen. U-laget möter Teckomatorp borta på lördag kl 16.00. Emma H ska stå i mål och ganska många som ska spela på söndag är med. Egentligen inte bra när u-laget spelar dagen före a-laget, men vi får byta runt. Själv tackar jag aldrig nej till match och brukar inte ha några problem att spela mycket. På söndag har a-laget premiär borta mot LB07. Jag tror att de flesta kan, så vi ska ge motståndarna en riktig match!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0