30 + 30 + inflyttningsfest

Fullt upp hela lördagen som vanligt den här sommaren. Upp tidigt för att jobba, fast det är lördag. Direkt från jobbet till Gunnesbo för att döma match. Lunds Bois mot Dösjöbro i femman. Det var riktigt varmt och jobbigt för spelarna som saknade avbytare helt i ena laget och det andra laget hade en. Matchen gick ok och döma. Ju mer man dömer ju säkrare blir man. Matchen vanns av Dösjöbro med 5-2. Sedan blev det till att snabbt byta om och ta mig till Sandra. Milan skulle köra till Lina och Johan i Löddeköpinge.

När vi kom var det redan många där. Vi började med fördrink och tipsrunda. Det blev samtigt husesyn. Riktigt fint har dem fått det i sitt nya hus och trädgården hade de kommit ganska långt med. Dagen till ära var gräset utrullat. Frågorna var inte lätta, men man kan undra om allt stämde. Vi vet att Lina är lat och frågan är hur mycket matlagning och städning hon hinner med.;) 8 frågor och de som vann hade ett fel. Själv blev jag utsedd till jumbo i tävlingen med tre rätt och det tog ganska hårt. Hade i alla fall rätt på statistikfrågan. Hur många mål Lina har gjort under 2006-2008. Hade nästan varit pinsamt annars.. Vi satt ute hela kvällen i ett partytält. Trots att det hade varit varmt på dagen, var de inte så skönt nu i vinden. Tältet höll nästan på att blåsa iväg. Det blev lite skönare när väggarna kom upp, men försäkerhets skull behöll jag jackan på hela kvällen. Det bjöds på riktigt god mat. Det var massa olika att välja mellan. Sedan kom tårtan fram. Johan hade gjort den och från mig får den högsta betyg. Det kanske borde var han som ville bli bagare..;) Det blev sedan introtävling och där hettade det till rejält. Själv försökte jag hitta på något bra att skriva i gästboken, så jag var själv inte så inne i tävlingen. Tror vi kom sist. Många tävlingsmänniskor och alla ville vinna. Introna var baklänges, men det var lättare att höra vilka låtar det var än vad jag trodde det skulle vara. Trevlig fest! Hoppas äppleträdet och presentkortet på Baushaus kommer väl till nytta!

Skönt med jackan på!Mange och SandraJenny och JohanSofie och StefanMille och MilanFrågan var vad som hade hänt!;)

Kommentarer
Postat av: Mange

Ja vad hade hänt?!

2008-08-18 @ 00:12:16
Postat av: Anonym

Det är det som är den stora frågan!;)

2008-08-18 @ 17:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0