Grisfest/kräftskiva

Efter matchen blev det firande och förfest i bastun. Tyvärr finns inga bilder från denna tillställning, eftersom Milan inte tillät fotografer i bastun. Får kanske ta en gammal duschbild istället..;) Efter ett tag stod vi inte ut i värmen och vi fick ge upp. Medan vi var i omklädningsrummet och fixade oss, kom massor av bilar till parkeringen med festklädda människor. De hade nog hört rykten om fest i omklädningsrummet, men de fick hitta någon annan fest, eftersom vi skulle vidare till grisfesten i Lasses lada. Själv blev jag helt blöt igen efter en treminuters cykeltur från mina föräldrar. Men man torkade snabbt i ladan. Stämningen var på topp efter herr- och damlagets segrar. Det blev ganska snabbt mat. Gris, potatissalld, sallad och bullar. Dammsugare till efterrätt. Snäll som man är bjöd man bort den till mer behövande..;) Det blev en hel del sång och snapsande. Några på vårt bord började bygga torn av burkar. Det verkade väldigt poppis och det blev en tävling mellan borden. Själv fick jag hjälpa ett annat bord, som såg ut att behöva hjälp och jag tror nästan det blev seger för oss..;) Det blev mycket flygplanskastande och de som gick fick ta skydd för att inte träffas. Ganska oväntad början på festen. Sedan blev det kasedans med Camilla Lindgrens orkester. Själv blev det bara en dans och Hasse fick den stora äran att dansa med mig! Får tacka för en trevlig dans och hoppas att vi får tillbaka honom som publik, när han inte ska förbereda fester!:)
 
Olinda var en av de vassaste byggarna..Sandra, Milan och SofieWestes dricksamling med fin dekoration. Olinda har blivit trött efter allt burkbyggande...Sandra och Sofieoch de är lika snygga som alltid...

Vid elvatiden gav jag upp grisfesten och begav mig till kräftskiva hos Manges mamma. I ösregn och mörker, trodde jag att jag kört lite fel, men det visade sig bara att de bodde långt ut på landet. Där var stämningen på topp! Redan blöt blev man ännu blötare när man gjorde debut på studsmatta tillsammans med Mange, Dansk och Mackan. Inte lätt att stå upp när alla hoppade samtidigt. Det blev en massa pilkastning och vissa hade mer talang än andra. Mackan och Dansk provade även på att cykla tandem, men för att inte bli påkörda valde de det säkra före det osäkra och cyklade ner i diket. Rolig men väldigt blöt kväll...

Kommentarer
Postat av: Tobbe

helt onämnd och bortglömd... snyft!

2008-08-24 @ 17:38:51
URL: http://csick.blogg.se/
Postat av: Helena

Förlåt, borde kanske skriva att du var grym på dart eller har du något annat förslag?;)

2008-08-25 @ 17:41:23
Postat av: Tobbe

Vad som helst, bara jag blir ihågkommen från festen så folk i framtiden inte glömmer att jag deltog! =)

2008-08-25 @ 18:33:23
URL: http://csick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0