Många på träningen

Idag var vi fler på träningen än vi har varit någon gång efter sommaruppehållet. Josse var tillbaka efter sin extra långa semester, men det märktes inte mycket av att hon inte varit där på länge. Vi började med att spela två lag mot ett. Om det jagande laget bröt, så fick det laget som tappade bollen jaga istället. Det var stundtals lite rörigt med för lösa, korta passningar. När vi väl fick snurr på passningsspelet, blev det jobbigt för det jagande laget. Sedan blev det allsvenskan. Mitt lag var en mer, men under första rundan märktes det ingenting av det. Det kändes snarare som vi var en mindre. Efterhand fick vi i ordning på spelet och vi fick många avslut på och i mål. Vi spelade sedan på nästan full plan med två tillslag. Bra övning, för man måste röra sig mycket och möta för att det ska fungera. Båda lagen hade emellanåt riktigt bra spel. Det blev inte så många mål, för vi hade lite svårt att få upp mycket folk snabbt och kontringar är svårt att göra ensam med två tillslag. Jag fick avsluta med ett mål i krysset otagbart för Rille..;) Sådana träffar är härliga att få och jag hoppas att de ska komma någon match också! Vi avslutade med en liverpoolare. Jag, Louise och Kajsa sprang tillsammans och det gjorde att vi sprang betydligt fortare än vi hade gjort själva. Kajsa trodde i slutet att vi bara hade två varv kvar, när vi hade tre. Det blev psykiskt jobbigt för henne att sprina resten. Själv var jag bara trött och fick släppa Louise. Skönt med en hare, när man har konditionsövningar. Riktigt jobbigt, men skönt efteråt! Sedan blev det inlines hem, riktigt härligt med nästan bara nedförsbacke!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0