OS-silver

Jag har knappt lagt märke till att OS har börjat. Jag jobbar ju jämnt och har inte kunnat se någonting live förrän idag. Älskar man sport, så är det lite jobbigt. Har fått lyssna på radio på jobbet, men det är inte samma sak. Idag när jag vaknade tänkte jag titta, men det var inget bra när jag slog på tv:n. En basketmatch mellan Spanien och Grekland och ett cykellopp. Gick och fixade frukost och fastnade sen framför cyklingen. Det blev mer och mer intressant. Både Susanne Ljungskog och Emma Johansson låg bra framme i klungan. Emma som jag knappt har hört talas om och jag har bra koll på den mesta sporten. Plötsligt låg hon med i en grupp på fem personer som drog ifrån och med knappt tio kilometer kvar, ledde dem med 15 sekunder. Då kändes det som det skulle kunna bli medalj. På upploppet försvann först en och sen en till och då var saken klar. Ettan var lite för stark, men OS-silver ska man vara nöjd med..;) Eller som hon sa minst 100 gånger i alla intervjuer.. Helt otroligt! Det måste vara svårt att förstå!

Jag hoppas på fler framgångar för svenskarna. Det är roligare när det går bra. Hoppas fotbollsdamerna kan vinna mot Kanada i sista gruppspelsmatchen, även om de kan gå vidare med en förlust också. De kan slå alla lag, men lite tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0