Skurup - Sandby

Efter att ha avverkat sista dagen som chef på jobbet, tänkte jag att en fotbollskväll skulle kunna passa. En från början riktigt skön kväll! Till alla som undrade så åkte jag aldrig inlines dit, även om jag åker mycket blev det lite för långt. I Sandby gjorde Ida (Lule) och Annika comeback, båda kommer bli bra förstärkningar till laget. Hemma vann Sandby med 3-0, om det nu inte visar sig att Skurup vinner med 3-0 efter ytterligare något problem med registrerade spelare. Har varit mycket sånt i år och konstigt nog så fortsätter det. Sandby har under uppehållet fått två poäng från mötet mot LdB, då LdB använde en spelare som de lånat ut till ett åländskt lag och trodde hon var spelklar när hon kom tillbaka. Åter till matchen. Den började ganska jämnt med ett litet övertag för Sandby. Det var även de som tog ledningen en bit in efter en hörna av Olle som Oliw fick lång tid på sig att pricka in. Skurup kom upp bra i flera anfall, men den avgörande passningen lyckades aldrig. Sandby hade några lägen, där Skurup räddade precis på mållinjen, men annars var det inte så mycket målchanser. I början av andra halvlek så tryckte Skurup på. Sandby kändes lite stressade. Istället är det Sandby som utökar till 2-0, när Lillis på egen hand gör 2-0. Kort därefter gör Tozz, på pass från Olle, 3-0, då hon placerar in bollen. Efter det målet känns matchen helt avgjord och det är inget skönspel från något av lagen. Skurup gör mängder av byten och många spelar lite varstans på planen. Själv tyckte jag Ica var bäst på plan. Hon sprang hela tiden, är bra på att ta emot bollen, spela enkelt eller hålla i den och sen går hon alltid in tufft i alla närkamper.

Sandby tar en säker seger, men det känns som båda lagen får höja sig för att ta poäng av topplagen!

Måste bara nämna att jag är helt fel person att snacka med, om spelare i Hardeberga som bör gå till Sandby. Vill "ni" att jag ska hålla med eller? Vill man utvecklas och bli riktigt bra kanske det finns andra klubbar än Sandby som är bättre att gå till... Att snacka en massa skit om Hardeberga, kan "ni" göra med andra inte med mig. Fotboll ska vara kul också!

Vår serie drog också i gång idag, då Vången och Sjöbo spelade 2-2. Alltså slutade båda deras möten oavgjort. Aldrig fel när motståndarna spelar lika...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0