Träning

Vi började träningen med fotbollstennis. Först tre pass, två tillslag och en som jagade. Sedan gjorde vi det lite svårare och hade två som jagade. Det gick inte så bra från början, så vi drog ner det till två pass och att vi inte fick passa tillbaka till samma. Efter att motståndarna skjutit ner Jessan, blev det riktigt jobbigt för mig, Elin och Emelie. Vi försökte så gott vi kunde, men det blev mycket jagande av bollen. Efter en stund fick vi dispens att spela tillbaka till samma..;) Vi fortsatte öva lite zonförsvar, med två fyra backar och två framför. Periodvis fungerar det riktigt bra, men sen tappar vi totalt och alla hamnar fel. Gäller att snabbt kunna hitta tillbaka till grundpositionerna när det händer. Vi hade sen skottövning. Man passade till Milan/Rille och fick tillbaka bollen och skulle gå på skott. För de flesta gick det inte alls bra, inte för mig i alla fall. Jag fick knappt en enda boll på mål och det dröjde ett tag innan någon gjorde mål. Vet inte om Emma blev uttråkad i målet, för att hon hade lite att göra. I vilket fall åkte hon hem efter ett tag och Milan ställde sig i mål och då satt alla skott...;) Nästan eller inte! Vi avslutade med spel. Kanske inte bästa tempot och viljan hos många. Jag tycker både Sara och Emelie, som jag knappt har sett spela, tar för sig bra. Rille var inte riktigt nöjd med oss, så vi fick avsluta med 6 sträckor över planen. Vi gick inte jämnt att dela oss tre och tre, så jag sprang med Elle. Bra att ha någon som startar precis samtidigt, för man pressar sig mer än om man springer själv.

Det blev ingen fika efter träningen, så vi fick nöja oss med lite "nytt" godis. Ingen av lagen har match i helgen, utan det är träning på söndag istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0