God Jul!

Jag hoppas alla har haft en trevlig julafton, har ätit god mat och fått något fint av tomten!

Själv slutade jag vid tolvtiden. Kom hem och slog in de sista julklapparna. Sedan ägnade jag en stund åt en av mina favoritsysselsättningar... att rimma. Lyckades få ihop hyffsat bra rim till alla julklapparna. Jag, Anneli, mamma och pappa var sen ute och gick en runda i Sandby, medan min bror var hemma och väntade på tomten. När vi kom hem, åt vi julmat och sen var det äntligen dags för att öppna paketen till min brors stora förtjusning.;) Nu började det roliga. Mamma hade köpt en massa paket till sig själv, för att hon inte trodde pappa skulle ha gjort det. Hon hade ungefär dubbelt så många paket som alla andra och tyckte själv det var pinsamt.;) Även pappa hade köpt ett till sig själv. Rimmet var något i stil med: Det här är du värd, för att du är så undernärd. Hahaha! 1 kg jordnötter innehöll det. Inte nog med det fick han en liten påse av mamma och en av Mikael. En årsförbrukning. Alla var nöjda med sina paket. Själv fick jag kläder, pengar, påslakan, väckarklocka och lite annat. Jag, Anneli och Mikael fick två trisslotter var. Jag och Anneli vann båda storvinster (25 kr), så lillebror är ganska ledsen över att han inte har vunnit. Nu ska vi spela spel!
 
Mikael väntar på tomten...
Mikael väntar med spänning på tomten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0