Inget bra spel

I lördags mötte vi Harlösa IF. Ett division fem-lag som inte lyckades kvala sig upp till fyran. De hade fått äran att låna Emma, vår målvakt. Vi började med Camilla - Jessan, Malin S, Josse, Alex - Louise, Pilan, Olinda, Kajsa - Elin, Wea. Milan, Stina, Sara Li och jag började på bänken.

I början av matchen var det lite halvchanser åt båda håll och inget riktigt ordnat spel. Tidigt i matchen gick Alex av. Hon var förkyld och det kändes inte bra. Istället blev hon fotograf. Tror det är hon som har tagit nästan alla bilderna. Milan gick in som vänsterback. Wea fick nästan hål på Emma i ett friläge, men i sista stund kom Emma ut och rensade undan bollen. Vi fick inte alls i gång något bra spel. Många passningar hade ingen adress, vi var tvåa på alla bollar, gick inte in i några närkamper och Harlösa förde stundtals matchen. Jag kom in istället för Wea i anfallet och i slutet av halvleken kom även Stina in på högerkanten. Vi försökte spela runt bollen mellan varandra, men vi kom ingenstans. Inget av lagen skapade många målchanser och båda målvakterna hade det ganska lugnt. Fast båda var bra med på fötterna och var på det sättet delaktiga i spelet. Efter en katastrofal första halvlek, så stod det 0-0. Tror inte vi har spelat sämre än så tidigare i år.

Det positiva till andra halvlek var att det inte kunde bli sämre. Sara kom in som vänster yttermittfältare. Vi började mycket bättre, spelade runt bollen och Harlösa-spelarna hade svårt att komma rätt. De blev snabbt trötta och det var bara målen som vi inte lyckades göra. Sista passningen eller avslutningen misslyckades. Jag hade ett inlägg från högerkanten, som Pilan mötte perfekt på volley. Tyvärr fick hon inte in bollen. Harlösa skapade inte mycket i början. Våra backar låg rätt i sina positioner och samarbetade bra. I mitten av halvleken kommer äntligen målet. Jag fick en bra boll på högerkanten av Jessan och spelar in bollen i mitten. Tror det är Pilan som skjuter. Emma räddar, men på returen sätter Sara bollen i mål. Vi fortsätter att skapa chanser. Wea har några riktigt bra och var värd att få göra ett mål. Även Pilan har några bra skottlägen och hade hon vågat lite mer, tror jag hon hade gjort mål. Sara var den som var närmast att utöka ledningen. Hon får kanonträff i straffområdet, men tyvärr går skottet på en back. Vi tappar sen vårt spel och Harlösa kommer upp och skapar en del målchanser. Camilla gör en kanonräddning på ett bra skott, som hon lyckas att tippa i ribban och ut. Tyvärr lyckas vi inte hålla tätt. Med bara några minuter kvar kommer kvitteringen på en hörna. Vi är alldeles för passiva och Harlösa-spelaren får helt fri trycka in bollen vid första stolpen, otagbart för Camilla. Det kändes surt att det skulle bli lika. Emma hade varit på mig och pikat mig, om att jag inte lyckats göra mål, under större delen av andra halvleken. Med en minut kvar, får jag bollen utanför straffområdet en bit till höger. Jag skjuter mot bortre delen av målet och mitt hårda vänsterskott lyckades inte Emma ta...;)

Vi vinner med 2-1 och skönt att det blev vinst i alla fall! Spelet kan bli mycket, mycket bättre, men vi får ta med oss början av andra halvleken. Då ville alla spela boll och viljan kom fram. Alla spelare kan mer än vad vi visade idag. Kul att se Wea spela match igen. Det var ett tag sen sist. Tyvärr lyckades jag inte med mitt mål att tunnla Emma, men skönt att jag fick hål på henne till slut. Annars hade man väl fått höra det länge, länge...;)
 
UppvärmningJag på väg inHarlösa bryterFull kontroll på bollen?Kajsa in action igenVar är motståndarna?Olinda är stark i närkampenMilan är först på bollenKajsa är långt före motståndarenJosse har bra koll på motståndarenEmma sträcker ut och räddar...Bollen är helt fri, men vill inte inKan det varit här det blev mål?

Kommentarer
Postat av: Emma

haha jag kan lova att jag hade tjatat om det länge länge. Och jag stör mig fortfarande på ditt mål :( haha där kommer kanske en dag jag får ge igen .. ;)

2008-12-09 @ 13:54:39
Postat av: Helena

Det hade jag aldrig orkat höra.. Du behöver inte ge igen, jag klarar mig bra utan hämnd!:)

2008-12-09 @ 20:56:28
Postat av: Helena

Dessutom spelar jag hellre med dig än mot dig, så se till att, vara med i mitt lag, så slipper du släppa in bollar..;)

2008-12-09 @ 20:57:50
Postat av: Emma

haha awh, vad tröstande du är ;)

2008-12-09 @ 22:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0