Sista uteträningen

Själv kom jag lite sent till sista träningen på konstgräset för året. När jag kom var det lite teknikövningar. Man var två och två och skulle driva upp och runda en kon. Insida, utsida, höger och vänster. Sedan blev det passningar. Först på nära håll på marken och sen på längre håll i luften. I slutet spred sig en del av bollarna lite här och var, men med mer övning kommer det bli mycket bättre. Sedan blev det spel på en mindre plan resten av träningen. Målvakterna turades om att stå och hade när de vilade, målvaktsträning med Micke. Spelet var ibland riktigt bra från båda hållen. Bra löpningar och passningar. Defensivt var vi för avvaktande. Vi lät ofta motståndarna få alldeles för mycket tid. Tempot hade kunnat vara högre och även koncentrationen i passningarna. Många bollar spelades bort eller rakt på motståndarna, istället för att slå den enkla passningen till närmsta spelare.

Imorgon är det träningsturnering i Harlösa mot Harlösa och på söndag sista inneträningen för året. Själv ska jag jobba både lördag och sönda, så jag får se om jag hinner något av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0