Träning!:)

Jag har haft träningsvärk idag. Normalt har jag aldrig träningsvärk och speciellt inte efter en hockey-bockey match. Det måste vara ett bevis på att jag knappt har rört på mig de sista veckorna. Måste bli ändring på det. Jag hade gett upp hoppet om att få träna på torsdagarna, men efter två oanmälda personer dök upp på jobbet, var vi klara i god tid. Halv åtta slutade jag jobba och fick snällt tigga om skjuts, eftersom jag inte hade någon bil. Lite över åtta dök jag upp på träningen, men såg inte någon från laget. Eftersom jag sett lagbussen visste jag att det var folk där och jag tittade in i omklädningsrummet. Där satt fem tappra spelare (Sandra, Kajsa, Jessan, My och Elin R) och fyra tränare. Vädret lockade väl inte så många och sen fyllde tydligen Stina och Malin år. Alla andra anledningar vet jag inget om. Själv var jag mest glad över att vara där! Tränarna var lite klena och stannade i omklädningsrummet hela träningen. Vi spelare var duktiga och gick ut på planen. My tog direkt tag i vad vi skulle göra. Vi började med kvadraten. Först en liten, men vi hade svårt att få rätt på passningarna, så vi förstorade den lite efterhand. Vi hade riktigt roligt och vi införde ett straff. Lyckades man inte bryta på tio passningar, så skulle man göra tio armhävningar. Det tog lång tid innan någon blev straffad. Kommer inte ihåg vem det blev först, men helt plötsligt var nästan alla sugna på armhävningar, så vi andra gjorde det i sympati till den straffade. Efter kvadraten körde vi prickar, fast vi skulle nicka. Man fick ett kast från stolpen och skulle runda en kon några meter från målet. Från början var inte nickarna så bra, men det blev bättre och bättre. När man släppt in tre bollar var man ute. Efter en hård kamp med Elin, vann jag till slut. Jessan som hade åkt ut först ville ha revansch. Den andra gången var alla nickar mycket bättre. Jessan gick nästan hela vägen, men till slut lyckades jag få in en boll på henne. Vi hade sen skott-träning. Vi slog en passning till Elin, som väggade och vi gick på skott. Övningen var riktigt jobbig, eftersom vi var så få. En riktig konditionsövning eller var det bara för att jag har blivit otränad. Skotten var varierade. Några kanoner och andra flög lite varstans. Själv blev jag nerskjuten, så jag fastnade i nätet och trillade, när jag var och hämtade min boll i nätet bakom målet. Kul att det kunde roa vissa, typ Sandra...;) Vi avslutade träningen med prickar. 5 stycken. Vi släppte in några prickar var allihopa, utom Jessan som höll nollan. Sen kom en period med dåliga skott. Tror vi började bli trötta, så det tog lång tid innan någon åkte ut. Efterhand fick vi in fler bollar och till slut var det jag och Jessan kvar. Sjukt jobbigt och vi orkade till slut inte få iväg skotten. De andra ville att vi skulle ge upp. Efter ha offrat mig och framför allt mina händer (det var inte skönt att rädda Jessans hårda skott utan vantar, när fingrarna var sönderfrusna), så fick jag till slut in några bollar och vann. Träningen avslutades egentligen först i omklädningsrummet. Sandra försökte visa sin spänst och nudda taket. Det gick sådär och fick alla andra att försöka. Jag och Kajsa klarade det med fingerspetsarna. Sen kom Elin in och dominerade. Hon fick i hela handflatan i taket och imponerade stort med sin spänst. Jätterolig träning, men nästa gång hoppas jag att vi är lite fler. Tror att jag kan komma nästa torsdag också, för vi var många på jobbet!:)
 

Nyförvärv + Sandra
Sandra stör under fotograferingen av nyförvärven, Elin och My.


På lördag är det match i Dalby mot Harlösa. Vet inte alls vem som ska vara med. Först var det på tal om att de inte hade lag, men nu verkade det som de hade det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0