Vilken vändning!

Pga av en del omständningheter som vi inte kunde råda över på jobbet, som dåligt väder och olyckor på bron, var det väldigt mycket att göra sent på dagen. Chefen var snäll och lät mig gå vid halv tio för att jag skulle hinna till matchen. Jimmy var snäll och hämtade mig och vi hann precis i lagom tid till matchstart. Tio minuter innan. Perfekt för att hinna med några minuters "uppvärmning". Det är säkert bara jag som tycker att våra sena matcher är perfekta. All annan träning blir ju för "tidig" för mig...

Vi mötte BK Finten som vi sist slog med 6-5 i en riktigt jämn match. Idag saknade vi några spelare och var bara två avbytare. Vi börjar riktigt dåligt och tempot är lågt. De får göra flera enkla mål. Ofta på sina egna returer eller när de var helt frispelade. Efter halva perioden står det 4-0 till dem och det känns som det ska rinna i väg. De spelar ut oss och vi får jaga mycket. Men sen börjar vi få till det. Vi håller ihop bättre bakåt och lyckas få in några mål. Johan gör riktigt snyggt 4-3 i slutet, när han lyfter upp en backhand i nättaket. Tyvärr gör de 5-3 och det blir halvtidsresultatet. Det kändes ändå som vi var på gång. Med tanke på spelet i början, bör vi vara glada att det bara skiljer två mål.

I början av andra perioden gör de 6-3 efter bara några sekunder. Efter det målet är vi mycket bättre med. Jesper kommer upp riktigt bra flera gånger och trycker dit några mål. Vi går upp till 6-5, men då trycker de in ett mål. De känns stressade och slarvar. Vi lyckas komma ikapp och kvittera. Vi pressar dem högt upp och de slarvar. De slår en pass rakt på min skridsko och jag når bollen. De är på väg upp så jag kan spela in till Cristofer som trycker in 8-7. Tyvärr lyckas de sen få in en kvittering på ytterligare en retur. Vi fortsätter att trycka på och Jimmy skjuter långt utifrån sidan in bollen vid bortre stolpen. Efter ett perfekt byte står det 10-8 till oss. Vi har frislag i anfallszonen och Johan smyger in på bortre stolpen. Han blir helt frispelad och kan enkelt göra mål. Nu är det bara några minuter kvar. De lyckas få in en reducering, men närmare kommer det inte. I slutet pressar de hårt, men vi kämpar och med hjälp av lite fulknep av Johan håller vi undan. Riktigt härligt med en vinst igen efter alla förlusterna! Alltid mycket roligare att vinna än förlora!:)
 
Utrustningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0