Dålig koll, men vinst ändå!

Idag var vi inte många på träningen. Hela 9 stycken. Vet inte om det berodde på att folk planerat in annat för att det egentligen inte skulle vara träning, för att det var årsmöte, eller om folk inte var där av andra anledningar. Vi började med passningar. Först stillastående och efter det med löpningar. Sen körde vi en massa hopp över stegar med ryck. Därefter övade vi anfall mot försvar. Jag, Pilan, Stina och Elin anföll mot Sandra B, Malin S, Josse och Sara. Från början kom vi ingenstans, men efterhand hade vi några snygga uppspel med mål. Backarna hade först fyrbackslinje och sen en mittfältare framför. Med 20 minuter kvar var jag tvungen att gå för att inte missa korpen. Tyvärr så hann jag inte vara med på löpningarna.;) Jag är väldigt nyfiken på vad det blev. Jan hotade backarna att de skulle få springa liverpoolare ensamma, eftersom Sara eller om det var Josse skrattat åt honom.

Hann i tid till korpen, men hade riktigt ont i benen. Kändes som det inte skulle gå att springa, som tur var gick det över efter några byten. Vi mötte inte Bollkontroll som jag hade fått för mig utan istället Flanhövve BK. Ett lag som jag mött några gånger tidigare och de är ganska bra. De har några duktiga tjejer och spelar runt bollen inom laget. Vi spelar bättre i början än vad vi brukar göra. Mattias får ganska snabbt in 1-0. Ett stenhårt skott i ribban som går ner innanför mållinjen. Vi rullar runt bra och Mattias skjuter även 2-0. De har några få chanser, men vi jobbar hem bra. Vi gör 3-0 precis innan pausen. Jag får en bra boll av Björne och tåfisar in den vid stolpen! I andra halvleken rullar vi på bra. Vi har massor av bra chanser. Mattias har några stolpskott. Efter ett tag sitter 4-0. Kotten frispelar mig, målvakten kommer ut och jag skjuter förbi honom. I slutet vet jag inte om vi slappnar av lite eller vad som händer. De får en del chanser och reducerar till 4-1, men segern var aldrig i fara. Jag tycker vi gör vår bästa match! Det var mycket högre tempo än tidigare och vi rullade bollen bra mellan oss. Riktigt rolig match! Efter matchen visade det sig att Staten o Kapitalet med Jenny, Annamaria och co hade bytt och skulle spela i vår serie. Jag har varit med dem ganska mycket så jag ska tipsa om alla deras svagheter när vi möts. De verkade vinna sin match enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0