Melodifestivalen, deltävling 2

Imorgon känns det ganska självklart att Ola och Carola och Andreas går direkt till final. Till andra chansen kommer Sanna Nielsen och Alexander Schöld gå, om inte Rongedal tar en plats. Har precis lyssnat på snuttar av låtarna och det känns som det är betydligt bättre låtar än förra lördagen. Sanna är nästan min favorit, gillar sådana låtar och hon har riktigt stark röst. Carola och Andreas låt låter lite som Lucky Star och den är riktigt bra. Olas låt kan säkert bli en hit och han har för många unga tjejer som älskar honom för att inte gå vidare. Den andra flickfavoriten, Alexander Schöld, har en ganska fin låt. Är alltid lite rädd när han uppträder, känns som han ska göra bort sig, men klarar han det utan att missa kan hans spröda röst räcka långt. Svårt att förstå att en hockeykille som ser ganska cool ut, kan vara så blyg. Rongedal lät som Mika och det borde inte vara en nackdel. Andra generationen hade en väldigt speciell text, men går nog inte vidare. Lasse Lindhs låt är väl inte dålig, men känns inte som melodifestival. The Nicole påminner mig om något östländskt bidrag i eurovision.

Får se om jag ser melodifestivalen eller inte. Ska äntligen få komma och se hur två av di tre bor. Den tredje och kanske även en fjärde kommer också dit. Blir väl lite tv och en massa gott! Innan dess blir det jobb, igen och tyvärr ingen träning. Måste bli bättre på att träna!! Får istället vila mig i form inför Nils Holgerssons cup på söndag! Ska bli riktigt skoj!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Kul läsning! Jag har också tyckt till om kvällens startfält i bloggen.

2008-02-16 @ 16:37:43
URL: http://songbirdie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0