Melodifestivalen, deltävling 4

Imorgon känns det som ett lite bättre startfält än förra veckan. Jag tror att det blir Linda Bengtzing och Charlotte Perrelli som tar direktplatserna. Båda låtarna är schlager, en på svenska och en på engelska. Tror äldre personer gillar att de är så käcka. Båda låtarna sätter sig snabbt. Precis som Rongedals låt så påminner början av Lindas låt om Mika, men sen försvinner likheterna helt. Charlottes låt tror jag är en kanditat till att vinna finalen. Det är svårare att gissa vem som tar sig till andra chansen. Den enda jag inte tror på är Fronda, som jag tycker är riktigt dålig. Niklas Strömstedt har en svensk låt, där refrängen sätter sig ganska snabbt. Själv hoppas jag inte han går vidare. Calaisa inleder lugnt och sen kommer låten igång lite mer. Kanske inte deras bästa låt, men jag gillar dem. Daniel Mitsogannis har jag ingen aning vem det är. Även om det varit en del skrällar i årets festival, tror jag det är en nackdel. Han sjunger en bra schlager med lite grekisk influens. Nordman låter som han alltid gör och har helt klart en egen stil. Jag gillar inte alls det, men det är säkert många som gör det. Sibel har en bra ballad och hon har ju en riktigt bra röst. Jag tror och hoppas Sibel och Calaisa går till andra chansen.

Ska kolla på melodifestivalen hemma hos Beckis. Var ett tag sen jag träffade henne, så det ska bli skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0