Sandby - Sjöbo

Efter träningen åkte jag direkt till Dalby för att se Sandby möta Sjöbo. Matchen var ganska jämn i början och båda lagen hade svårt att hitta ett riktigt bra spel. Sandby med ett nyförvärv på plan höll ihop tätt bakåt och Sjöbo hade svårt att skapa riktigt farliga chanser. De hade en riktigt bra i första. Ett skott som tog i ribban och ut, Sandra i mål hade varit chanslös om den hade gått lite lägre. Sandby skapade inte så mycket framåt. Höst och Olle blev lite ensamma upp i anfallet. Sjöbo hade mest boll, men lika i paus var ganska rättvist.

I andra halvlek var det lite böljande spel upp och ner. Det skapades från början inte många chanser, men i slutet av matchen blev Sjöbo farligare och farligare. De hade först ett skott i ribban. Sedan kom en Sjöbospelare fri, men Oliw hann ikapp. Sjöbospelaren fick ändå iväg ett kanonskott som gick stolpe in. Riktigt snyggt! I slutet kom Sjöbo i några bra lägen till och hade ett skott i ribban. De var väl närmnare 2-0 än Sandby var 1-1. Men en bra insats i första matchen av Sandby. Sjöbo hade redan spelat en match och spelar ju i en högre division.

Tyvärr måste jag erkänna att jag inte har stenkoll. Höst syster Maja uppehöll mig under stora delar av matchen. Ville hela tiden passa eller skjuta mål på mig! Nästan lika jobbig som Höst själv...;) Fast ganska skönt ändå, för det var riktigt kallt och hade jag suttit och kollat på hela matchen hade jag frusit ihjäl. Jag och Tozz värmde oss i bilen hem. Med riktigt god thai-mat är vi nu laddade för inflyttningsfest!

image14
Höst!

image15
Den frusna bänken. Katta lika snygg som alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0