Fotboll på Ribban

Först var jag inte så sugen på det, eftersom jag hört att det skulle bli dåligt väder. Men det var riktigt härligt och då är det aldrig något som kan få mig att inte spela lite boll. Efter jobbet åkte jag inlines ner till Ribban och laddade upp med lite glass! Sen blev det spel med hockeymål. Vi 13 personer. De flesta var korpenfolk, men några kompisar var också med. Från början var det väldigt högt tempo. Snyggt spel och många mål! Från början hade vi övertaget, men de andra måste haft bättre kondition, för de tog över. I slutet var det konstant tryck mot vårt mål och eftersom många var trötta bestämde vi att sista målet vinner. Då började alla kämpa igen. Ingen ville förlora och det blev många tuffa dueller. Annamaria och Gustav var värst, syskon gillar inte att förlora mot varandra, inte dem i alla fall..;) Kändes som vi spelade en halvtimme utan att göra mål, men till slut lyckades vi få in bollen och efter två timmars spel, var alla nöjda. Nu känner jag faktiskt mig en aning seg i benen, men det ska vara bra till morgondagens träning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0