Träning igen

Det blev ingen vila för dem som har varit på Gothia. Själv har jag inte gjort mycket i veckan, men jag hade träningsvärk innan träningen ändå. Har vaknat med kramp i vaderna flera dagar. De är nog inte vana med så mycket vila. Undra om de blir tränade fast jag inte har rört mig..;)

Vi var inte så många på träningen, 12 stycken. Många av de som var i Gothia behöver väl lite vila och de andra har tagit extra semester. Vi var ändå tre lag och började med fotbollstennis. Först två pass, två tillslag och en som jagade. Jag, Aki och Jessan började bra. Sedan lade vi till regeln att vi inte fick spela tillbaka till samma. Det blev svårare för oss då. Stina, Malin och Emma fick igång spelet riktigt bra och det var svårt att hinna bryta dem, när de hade bollen. Efter fotbolltennisen blev det spel på halvplan. Varje gång vi tappade boll på offensiv planhalva skulle vi backa hem till vår egen och sedan börja pressa. Olinda och Emelie gick över till vårt lag. Passningsspelet fungerade bra för oss, men tempot var inte det högsta. Förhoppningsvis höjs tempot snabbt igen! Vi avslutade med att springa några sträckor över halva planen.

Kul med träning igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0