Förlust innan uppehållet...

Vi mötte ett ungt Husie DIF igår. Själva saknade vi några spelare, men vi hade ett bra lag. Vi startade med Emma - Sara, Josse, Malin S, Sandra - Stina, Olinda, Louise, Emma H - Lina - jag. Benita och Hanna L började på bänken.

Vi inleder väldigt avvaktande. Husie får styra och ställa. De går till snabba anfall och det känns som vi inte är på hugget. När vi väl får tar i bollen, så ger vi direkt tillbaka den till hemmalaget. Våra passningar är riktigt dåliga, för lösa och utan adress. Vi är ganska farliga i våra kontringar. Husie missar först ett nästan helt öppet mål, innan den minsta spelaren trycker in bollen från nära håll. Vi får inte undan bollen och till slut kan de göra mål. Efter målet tar vi tag i vårt spel. Vi ligger rätt, men har fortfarande svårt med Husies snabba omställningar. De har några spelare som har mycket högre tempo i kroppen och det märks under vissa perioder i matchen. Lina har en riktigt bra kvitteringschans. Emma slår ett bra inlägg från vänsterkanten. En husiespelare är på och nickskarvar bollen, men inte bättre än att den hamnar hos en helt fristående Lina i bortre delen av målområdet. Hon får till ett bra skott lågt mot bortre stolpen, men målvakten slänger sig och klistrar bollen. Vi håller ihop vårt försvar bättre efterhand som matchen går och vi håller flera gånger på att komma runt på kanterna. I mitten av halvleken får jag ett friläge. Jag rundar målvakten, men får bollen för långt ifrån mig och får för dålig vinkel för att slå in bollen. Inte så långt efter frispelar Lina mig och jag kommer ännu friare. Den här gången har jag nog fått respekt för målvakten, för jag vet inte riktigt vad jag ska göra utan det blir ett skott rakt på henne. I slutet av halvleken får Olinda en bra chanse, efter ett motlägg mellan mig och två husiebackar. Olinda blir helt fri, men är nog inte beredd att bollen ska komma och når inte fram för att få bollen på mål.

I paus känner vi att vi kan så mycket bättre. Vi spelar inte bra, men har ändå haft många bra chanser. Där vi borde ha gjort något mål. I andra halvlek är det mycket spel på mittplan. Båda försvaren håller tätt bakåt. Husie backar hem mer och täpper igen luckorna som fanns i första halvlek. De byter in en snabb, teknisk anfallare, men våra backar lyckas hålla koll på henne bra under hela matchen. Husie har någon enstaka bra målchans, som Emma är bra med på. Vi har några hörnor, men de blir inte riktigt farliga. Med kvarten kvar får vi en frispark, en bit utanför straffområdet. Emma skjuter den riktigt bra. Målvakten har inte en chans att ta den, men tyvärr går den i ribban och ut i straffområdet. Vi får inte tag på returen utan istället kontrar de och gör 2-0. Riktigt surt, när vi var så nära att kvitterna. I slutet händer det inte mycket. Det kändes som luften gick ur oss efter deras andra mål.

Vi får ta nya tag till hösten. Många kan bättre än vad vi presterade idag. Det var några stycken som slet bra, men alla behöver göra det för att vi ska vinna. Det var en match vi borde ha vunnit och jag tror vi hade gjort det om inte Husies målvakt hade varit så bra som hon var. Hon fick välförtjänt priset som matchens lirare. Nu får vi vila upp oss och sen se till att vara välförberedda mot Lilla Torg i höstpremiären!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0