Helgen

Fredagen började med att jag plockade mina föräldrars första jordgubbar. Smakade en och den var riktigt god. Ska bli gott med jordgubbar nu ett tag framöver. Det känns så somrigt! Kvällen blev trevlig med Beckis. Vi grillade och efter det blev det friidrott och massa onyttigheter.
 
Beckis fixar god dippa

Lördagen började jag tidigare på jobbet och tur var det. Eftersom det var röd dag i fredags, var det en del extra att göra och jag kunde inte sluta förrän tre. Jag skulle egentligen vara i Hardeberga då, men jag var inte där förrän närmare halv fyra. Men vi började inte uppvärmningen förrän 20 minuter innan match, så jag hann till och med att byta om och titta på slutet av herrmatchen. De tog en härlig 2-1-seger mot Torn.

Efter vår match var jag hos Anneli och lämnade presenter. Sen var vi på Stortorget och åt riktigt god mat. Själv åt jag Nachos Todos, Anneli tog entrecôte och mamma, pappa och Mikael valde hamburgertallrik. Mikael stack efter maten. Jag och pappa tog efterrätt. Rabarber någonting, som var väldigt gott. Efter vi hade ätit gick jag och Anneli hem till henne och kollade på Portugal - Turkiet. En riktigt bra match. Efter matchen gick jag hem och på vägen såg jag flera personer som kom från balen på Grand, men ingen Tozz.

Glada, men hungriga!

Maten har kommit

Mikaels present till Anneli!

Idag åkte jag och Anneli tidigt till Lomma. När vi kom dit var det helt tomt, men det fylldes snabbt på och var vid tolv helt proppat. Vi tog ett dopp i havet och det har blivit riktigt skönt i vattnet. Jag och Anneli tippade hela EM. Får se hur rätt vi har. Beckis och hennes brorsdotter kom en stund innan vi skulle gå.

Vid tre skulle jag döma min första seniormatch. Det gick helt ok. Fast får höra med mina domarkollegor vad de tyckte. Torn vann med 6-1 mot Lunds BOIS och två av spelarna i Lund gick samma kurs som mig. Träffar kanske dem på onsdag.

Nu har jag precis tittat på Kroatien - Österrike. Kroatien inledde starkt, men sen imponerade Österrike på mig. Nu blir det Tyskland - Polen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0