Lika mot Team Sandby

Trots det tråkiga påskvädret, blev det gräs i Revinge. Planen var helt ok, men var ganska tungsprungen. Det regnade lite i början, men sen var det uppehåll. Vi ställde upp med följande lag: Emma - Sara, Malin S, Emma H, Jessan -  Benita, Olinda, Pilan, Louise - Jag och Stina. Sandra, som kom sent från jobbet, och Milan började på bänken. Team Sandby  ställde upp med Sandra - Sas, Julia, Björne, Ekiis - Helene, Johanna, Iza, Ica - Hanna, Nelly. Tozz, Olle och Elin började på bänken. 6 a-lagsspelare från förra året, några nyförvärv och tre spelare från flicklaget.

Matchen börjar ganska jämnt. Det är en hel del långbollar och det blir chanser åt båda hållen. Jag tycker vi skapar de farligaste lägena. Jag får först en bra boll av Stina till ett friläge, men skjuter utanför bortre stolpen. Inte långt därefter får jag ett friläge till. Den här gången lyckas jag inte bättre än att skjuta rakt på målvakten. Stina har sen ett friläge som borde blivit straff. Hon går till vänster om målvakten och målvakten är inte alls på bollen, men trycker till henne och Stina har inte en chans att nå bollen. Sandby och framför allt Hanna skapar en del problem för vår backlinje. Men backarna är bra med och både Emma och Malin förhindrar att det blir några riktigt farliga chanser. Stina kommer i flera bra löpningar och har några skottlägen. I mitten av halvleken får jag bollen mitt på plan. Slår ut den till Stina som kommer i full fart längs högerkanten. Stina skjuter på mål och deras målvakt kan inte hålla bollen utan Louise kommer bra på bortre stolpen och kan i kamp med två Sandbyspelare slå in 1-0. Ganska snabbt kvitterar Teamet. Johanna går med bollen på mitten och lyckas peta fram bollen till Hanna som kommer fri och avslutar säkert. Sandby skapar sen några farliga chanser bland annat på hörnor. Olinda slår sedan en perfekt boll mellan deras mittbackar, men varken jag eller Stina når bollen. Det blir inga fler mål i första halvleken, men jag tycker helt klart vi har övertag om man ser till målchanser.

I paus snackar vi om att gå in ännu tuffare i närkamperna, komma mer i fart rättvända och se till att vinna matchen. I början av andra halvlek har Sandby gjort några byten. De tar tag i spelet och pressar oss. Sara och Sandra byter, Jessan flyttar över och blir högerback och Sandra tar vänstersidan. Tidigt får Nelly ett friläge och tar sig förbi Emma L. Våra backar har jobbat hem bra och hinner upp henne. Tyvärr rensar vi rakt ut till Hanna, som slår in den i mål. 2-1 till Sandby och de fortsätter spela bra ett tag efter målet. Johanna och Olle vinner mycket boll för Sandby på mitten och vi får jaga. Emma får sedan en smäll på knät och måste gå ut när mindre än halva andra halvleken är spelad. Milan kommer in i anfallet, Pilan tar Emmas plats och jag får gå ner som innermittfältare. Vi skapar några farliga chanser på Emmas långa utsparkar. Stina är först på de flesta och spelar oftast snett bakåt, men vi skapar inte så många riktigt farliga chanser. Vi har några hörnor i båda halvlekarna, men vi har svårt att få in dem framför mål. Många går i utsidan av nätet på målet. Sandby har några frisparkar och hörnor som de slår in på mål, men oftast är vi bra med och det blir inte många farliga lägen. En av frisparkarna orsakar Milan. Hon biter sig själv i läppen, när bollen träffade ansiktet. Domaren tyckte det var hands. Vi hade inga avbytare att sätta in, så Milan fortsätter spela matchen med ett ganska djupt jack i läppen. Med 10-15 minuter kvar får jag bollen av Stina och går på mål. Jag kommer inte förbi och blir fälld av någon av alla Sandbyspelare runt om mig. Malin tar hand om straffen och sätter den mycket säkert lågt intill stolpen. Efter kvitteringen tycker jag vi orkar mer än dem. Det är böljande spel med kontringar åt båda hållen. Sandby hade en riktigt farlig chans. Ett inlägg från höger som Tozz nästan når, när hon kommer glidande mot bortre stolpen. Det blir inga fler mål och matchen slutar 2-2.

Skönt att det inte blev förlust, men jag tycker vi borde ha vunnit. Hade vi spelat lite till tror, jag vi hade avgjort. Sandby hade greppet om spelet i början av andra, men vi har ändå flest riktigt bra chanser. Jag tycker alla ska ha godkänt idag. Benita spelar hela matchen och gör det riktigt bra. Hela tiden har hon tuffa motståndare, men det är inte ofta hon släpper förbi dem och hon kommer ofta med bra löpningar på kanten. Louise krigar som vanligt bra på kanten. Olinda och Pilan sliter på mitten och vinner mycket bollar. Samarbetet fungerar bättre idag än mot Wä. Emma och Malins samarbete är också bra och de stoppar de flesta chanserna Sandbys kvicka anfallare får. Stina gör mycket löpningar under hela matchen och var värd att få göra ett mål.

På måndag är det match för u-laget. Frågan är mot vilket lag. Olympic, som det står att vi ska möta på hemsidan, är på träningsläger i Holland och på deras hemsida står det att vi ska möta dem i april (6:e). Borgeby har kommit hem från sitt träningsläger, så det blir kanske dem trots allt. Det blir några debuter för året. Anna ska vara med och Theres kanske är tillbaka. Nästa helg är det sedan träningsläger och då ska i princip alla med! Ska bli skoj och kul att nästan alla ska dit.
 

image42
Sandra är väldigt elak mot sin syster. Är det tacken för att hon gjorde mål?!?;)

image43
Dagens straffskytt, inte en av linslusarna i laget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0