Träning i snöstorm

Efter att det hade snöat och blåst hela dagen, så var det en del veklingar som hoppade över träningen.;) Vi var 11 tappra spelare som hade tagit oss till grusplanen i Sandby och det var inte så farligt som det såg ut. Hanna L var tillbaka i Hardeberga efter ett år i Sandby. Det skottet som hon har, hade jag inte haft något emot att ha. Vi delade oss på hälften och började med två passningsövningar. Först den man backar i och sen den man slår bollen snett framför de i andra ledet mitt emot. Sedan hade vi en en mot en övning. Vi startade vid varsin stolpe och Malin E slog en passning till en av spelarna. Man skulle vända upp och snabbt komma till avslut. Kul övning och det blev ganska jobbigt, eftersom vi inte var så många. Kanske inte så många som använde vändningarna vi har övat på, men några lyckades med dem. Sen hade vi spel fem mot fem. Alltid roligt att spela och mitt lag fick stor fördel av vinden. Emma kan inte ha haft det lätt med vind och snö i ögonen. Vi avslutade med tio sträckor över kortsidan. Bra jobbat av alla som var och tränade idag!

Väl uppe i omklädningsrummet fick jag bra hjälp av Emma H. Hon räknade snällt när jag gjorde mina situps. Vet inte om hon inte trodde jag kunde räkna till 100, inte brukade göra alla eller om hon bara gjorde det för att vara snäll...;) Erik bjöd på en massa god frukt och som vanligt blev det en hel del över, men det kan bli gott nästa träning.

Tittade på Anna Phil när jag kom hem. Riktigt bra som alltid, men det får bara inte sluta som det gjorde. Fortsättning följer. Jag vill se klart det nu! Dessutom är det inget nästa måndag, så jag får vänta hela två veckor på att få se hur det slutar. Jobbigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0