Premiärdopp och riktig domardebut

Idag har jag varit på Ribban. Är man vid havet och det är fint väder är man tvungen att ta ett dopp. Det var ganska kallt, men det var skönt att värma sig i solen sen.
 
image110

Ikväll har jag dömt min första match som distriktsdomare. Kvarnby IK - LdB FC Malmö i DJ Södra. Högt tempo för att vara en juniormatch, men båda lagen är topplag i tabellen tror jag. Halva laget i Kvarnby IK spelade normalt i damlaget och även LdB hade med några spelare som spelat i division 2. LdB avgjorde matchen i slutet av första halvlek med tre snabba mål. Kvarnby pressade i slutet, men fick aldrig in någon reducering. Själv får jag väl vara nöjd med min domarinsats, men det är svårt att döma rätt i alla situationer under en hel match.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0