Förlust mot Klåparna

Enligt Sara det bästa laget. Vi var egentligen två avbytare, men vissa hade ju glömt ena skridskon. Det hade kommit tre lag för att spela, så vi lånade två spelare från det laget som hade kommit fel. Matchen var ganska jämn. De hade lite flyt i sina avslut och vi hade snarare otur. Anders gjorde en riktigt bra prestation, men tyvärr träffade skottet i ribban. I paus stod det hela 6-1 till dem, efter att vi hade släppt in en boll i slutsekunden.

I andra perioden var vi mer på hugget och lyckades få in några bollar. Ett tag stod det bara 7-5 till Klåparna. I det läget fick de en utvisning, men tyvärr gjorde de två mål under de två minuterna som följde. Resten av matchen var vi inte bra. De fick enkelt göra några mål. Vi fick ett mål, som i efterhand dömdes bort. Själv fattade jag inte riktigt vad som hände. Själv hade jag en jättechans att göra mål i slutet efter en bra passning utifrån kanten. För en gång skull fick jag bra träff, men målvakten skulle tvungetvis ha glidit över och räddar med sina benskydd. Till slut blev matchen 13-5 till Klåparna. Själv tycker jag inte alls de var lika bra, som Smålands och Wermlands. Nu är det dags för vinst igen! BK Finten kommer få ta smällen...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0