Mulet Berlin

Hemma igen efter en dag på stan. Först visade Anneli mig TV-tornet eller visade och visade. Man kunde inte se toppen för det var disigt. 380 m högt. Sedan åkte vi och tittade på en bit av Berlinmuren och lyckades även att se molekylmannen. Kyliga och hungriga, tog vi sedan S-bahn in till centrum. Vi tittade på en nerbombad kyrka och hittade en god asiatisk resturang. Mätta och lite varmare, skulle vi sen till Olympiastadion. Anneli hade varit där innan med sina kompisar och hade varit uppe i utkikstornet. Det kändes inte lönt idag, för man hade knappt sett stadion och än mindre ut över Berlin. Vi valde istället att gå in till stadion. När vi köpte biljett, så frågade vi om man kunde gå in på stadion eller om man bara fick kolla utifrån. Svaret vi fick var att det fick man så länge man inte gick på det gröna (gräset). Efter en massa promenad fram och tillbaka och upp- och nerför trappor, var vi sen ganska trötta. Nu ligger Anneli och sover.
 
Berlinmurens CVJag och murenAnneli och murenMolekylmannenDet kända tv-tornet går upp i det okända...Nerbombad kyrkaJag utanför OlympiastadionGlad över att ha hittat en bollDet gröna vi inte fick beträda...Anneli och jag

Vi ska nog på bio ikväll. Det finns en bio som visar engelska filmer, så det får bli den. De andra visar alla filmer dubbade till tyska och det tror jag att jag kan klara mig utan.:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0