Onsdag

Igår gick Anneli i skolan både på morgonen och eftermiddagen. Jag tog U-bahn ut till hennes skola och mötte upp henne vid tio. När jag kom dit var vi uppe på 20-våningen i hennes skola, för att kolla på utsikten. Vädret var fortfarande inte på vår sida, så man såg inte så långt. Vi bestämde oss sedan för att gå runt i Tiergarten. Först gick vi till Segerkolonnen och sen ut i parken. Jättemysig stor park. Sedan var vi i den stora skolmatsalen och åt. Det kändes som man gick på gymnasiet igen. Anneli "tvingade" mig att ta den tyska specialiteten, Currywurst. Det var helt klart längst kö dit och alla verkade sugna på den. Till korven serverades pommes och någon slags ketchup. Det smakade helt ok, men det är inget jag behöver äta igen. Till efterrätt valde Anneli att köpa något som hon hade varit sugen på länge. Vi vet inte riktigt vad det var men det smakade som vaniljpudding/mannagrynsgröt med blåbärssoppa/sylt till. Det var väldigt gott! När vi hade ätit klart var det tid för Anneli att börja igen. Jag hade först tänkt titta lite mer på Berlin, men jag höll på att somna i U-bahnen, så jag åkte hem till Anneli istället och sov. När Anneli kom tittade vi klart på Stepbrothers. Jätterolig och ganska sjuk på vissa ställen. Sedan tittade vi på en massa bonde-klipp och åt risgrynsgröt. Jag var sen tvungen att åka. Jättekul att träffa Anneli igen och se Berlin! Bussen var nästan en timme sen, annars gick resan hem bra.
 
Man såg inte långt från skolan...SegerkolonnenJag och Anneli i TiergartenMin currywurst och Anneli äter spenatsoppa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0