Många på träningen

Första träningen med de nya tränarna och många dök upp. 25 stycken och ändå var det flera av de som brukar träna som hade annat för sig. 9 som provspelade och även kul att Wea hade lyckats hitta till Hardeberga! Vi började med kvadraten. Fyra ute och två som jagade. Lite trångt och svårt att få något spel i början, men efterhand fick de i mitten kämpa för att få tag i bollen. Sedan blev det spel på stor plan med 1-2 avbytare i varje lag. Först spelade vi med två tillslag. Spelet var riktigt bra stundtals. Mycket rörelse och många som hjälpte bollföraren. Vi skulle spela på rätt position. Själv hamnade jag på högerbacken och som mittback, kanske det nya för mig.;) Efter ett tag gick vi över och spelade med fria tillslag. Jag bytte upp mig och blev anfallare och mittfält. Vårt lag fick igång bra spel och skapade en hel del chanser. Även andra laget spelade bra och pressade oss hårt och under vissa perioder hade vi svårt att få upp bollen från vår planhalva. Betydligt mer närkamper och tuffare spel än det har varit under hösten. Kul!

Efter träningen blev det möte. Jörgen gick igenom lite hur träningen ska se ut, deras idéer och så fick vi ställa frågor. Fram till jul är det träning på konstgräs på torsdagar och inne på söndagar. Kul med konstgräs, men många gillade inte att det var så sent. Själv kvittar det mig just nu, men jag kan förstå om man ska upp tidigt. Alternativet är grus. Jag har egentligen inget emot det, men det är bättre känsla på konstgräs. Själv tycker jag mest det är tråkigt med så lite träning, men jag hittar nog på något annat att göra!:) Milan hade fixat fika och såg även till att många anmälde sig till årsfesten. Roligt om så många som möjligt kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0