Sandbycupen, mitt nya hem

Det har knappt varit lönt att gå därifrån. Igår var jag där från halv sex till nästan elva. Lite ovant att döma inne i början, men efterhand kom man in i det. Några matcher var väldigt lättdömda och andra var svårare, speciellt när det blev uppjagad stämning mellan spelare/ledare. Det är svårare att döma inne när man inte får glid- eller skuldertackla. Jag tyckte vi löste det mesta bra, jag, Danne och Jakob. Veberöd vann till slut, trots att de fick sin målvakt utvisad i finalen. SSIF 1 kom tvåa. I matchen om tredjepris vann Lunds SK mot SSIF 3 (p94).

Idag ska jag först stå i kiosken i tre timmar och sen ikväll ska jag döma herrjuniorer i tre timmar. Jag har inte dömt så "gamla" killar innan, så det ska bli en utmaning. Det går lite snabbare, men annars är det ju samma regler!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0