Träningsvärk

Har haft lite ont i framsidan av låren, sen min lilla runda i måndags. Igår fick jag försöka få bort träningvärken genom att vara ute mer i det fina höstvädret. Först inlines från Sandby till Lund. Skönt med vinden i ryggen! Sedan hade jag och Katrin bestämt oss för att springa en runda. Det var ett tag sen sist. Katrin satsar seriöst på sin nya löparkarriär. Några lopp inbokade, proffsigt träningsställ och någon apparat som mäter hur långt man springer. Coolt! En sådan vill jag också ha. Jag som älskar statistik! Kändes tungt i benen att springa och det blev inte bättre under tiden. Men, men det är sånt man får ta. Roligt att springa med sällskap!

På kvällen var det korpen på grus. Vi som är Bi mot Staten o Kapitalet. Båda lagen som jag brukar hoppa in i. Redan i onsdags fick jag förfrågning från båda lagen, om jag kunde vara med och jag trodde jag kunde vara det. Sen när det visade sig att de spelade samma tid mot varandra, så fick jag ta och vara med i Vi som är Bi. De frågade först, även om jag mer känner att Staten o Kapitalet är "mitt" lag. Staten o Kapitalet saknade några av sina ordinarie, så Emma, Verena och Per hade hoppat in. Matchen började ganska jämnt med bra spel från båda lagen. Vi spelade betydligt bättre än förra veckan. Staten o Kapitalet tog ledningen på en boll som helt stannade upp i studsen, så att Gustav var framme och lobbade in bollen. Anders hade en kanonchans att kvittera med huvudet på ett fint inlägg av Linus. I slutet pressade Staten o Kapitalet på bra och vi hade svårt att komma upp till chanser. 1-0 stod sig till pausen. I andra halvlek var det ganska jämnt i början. Vi lyckades kvittera efter att jag skjutit bollen i hjulet på utsidan av stolpen och bollen studsade in framför mål. Spelet stannade upp, men Anders kom och tryckte in bollen i målet. Domaren som inte alls verkade med i matchen, dömde mål efter en hel del protester. Ganska snabbt tog Staten o Kapitalet ledningen efter snyggt spel av Gustav och Annamaria. Sedan började vår press. Vi skapade flera bra chanser, men ofta gick bollarna precis utanför stolparna. Jag fick helt öppet mål efter inspel från kanten, där bollen först hade varit "ute". Var kanske tur att jag missade, för annars hade det nog varit ännu mer snack om orättvisa mål!;) Staten o Kapitalet vinner med 2-1. Vi spelade riktigt bra idag och lika hade faktiskt inte varit helt orättvist. Staten o Kapitalet verkade lite förvånade över min nya position som back. Tror inte de själva hade vågat att ha mig där, men modigt av Vi som är Bi. Lyckades faktiskt med att inte orsaka något baklänges mål, så det kanske är min nya plats!;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0