En lugn kväll...

En skön kväll för träning igen. Tydligen verkade inte alla tycka det eller så hade alla bra anledningar till att inte dyka upp. Själv har jag klarat mig helt, men många har blivit sjuka igen. Vi började med doppboll, som uppvärming, i straffområdet. Mål gjorde man genom att nicka eller skjuta på volley. Jag, Elin och Josse började och vi vann enkelt mot Stina, Pilan och Linda. Jag fick för det mesta stå helt ostört och nicka in bollen förbi Camilla. Sandra och Lina kom sen in i varsitt lag och då tog de andra över. De hade mer rörelse och det blev ofta för trångt för oss att få in bollen. Sedan hade vi skott träning på rullande boll. Riktigt kul! Många fick till bra skott, men några flög långt över staketet. Vi avslutade träningen med spel. Planen var ganska stor och det blev mycket ytor. De andra hade bäst spel och gjorde mest mål. De rörde sig bättre och vi (jag) kanske inte var den bästa på att jobba hem. Fast även Rille fick se bollen gå förbi sig och in i mål några gånger...

Den här gången var Rolf på plats, så det blev korv på fikan. Vet inte riktigt hur laget blir på söndag, eftersom många inte var där. Sara är fortfarande skadad. Olinda har fått halsfluss. Sofie I är fortfarande sjuk. Hoppas de andra som var sjuka igår kan, för vi behöver ha med alla vi kan för att ge Teamet en bra match.

Jag kom tidigt till Victoriastadion och satt och kollade på lite andra lag som spelade. Fast den man lade märke till mest var domaren. Han hade svarta glansiga byxor, hatt och visade stora delar av bröstet, som nästan var helt rakat. Undantaget var ett stort hjärta av brösthår som han hade sparat. Undra om det är nästa domarmode?!?;)

Det blev Bollkontroll som vi skulle möta. Det var bara tre ordinarie Staten o Kapitalet-spelare. Resten var mer eller mindre vana inhoppare. Vi började bra och Micke tryckte från inget läge alls in 1-0. Det var högt tempo och ganska tufft för att vara första innematchen. Efter en perfekt nickskarv från Lukas, satte jag via bortre stolpen 2-0. Kort därefter gjorde Micke 3-0. Inte alls rättvist, för matchen var väldigt jämn. I andra halvlek blev det bara ett mål för oss, som jag fick äran att göra. Bollkontroll lyckades reducera efter att vi helt hade tappat våra positioner. I slutet fick jag en rejäl smäll av målvakten. Tror det var hämden för att jag råkade slå honom rakt över munnen i måndags, när jag var med och mötte dem på gruset. Var inget fult alls nu, men jag var inte lika stark i kroppen som honom, så det blev tvärstopp. Efter att ha vilat lite, var allt bra igen. 4-1 slutade matchen.

Efter matchen fick jag snabba mig och med mina inlines går det snabbt genom stan...;) Hemma lagom länge för att hinna byta om till hockey-bockeyn. Kirurgerna hade tyvärr inte folk, så det blev WO. Vi bestämde oss för att spela ändå och vi lånade ut våra "nykomlingar", Jimmy och killen från Staffans Stalledrängar (har glömt hans namn). Vi började bra och ganska snabbt stod det 5-1. Sedan kom de igen och vi blev dåliga på att jobba hem. I pausen var det nog lika eller om vi ledde med 5-4. Andra perioden var jämn och många var trötta, eftersom vi inte hade några avbytare. Vi lyckades till slut vinna med 7-6. Båda nykomlingarna visade att de absolut platsar i vårt lag och nästa gång ska det bli skoj att spela med dem istället!

Ikväll ska jag döma Mabi - Skabersjö. Imorgon blir det Borgeby - Lunds BK i reservlagsserien. En match jag egentligen inte får döma, eftersom vi själva spelar i den serien. Men efter godkännande av Skåneboll, blev det den bästa lösningen. Blir nog en match mellan två bra lag, så det ska bli kul!

Kommentarer
Postat av: Jimmy

det var ql att få lite fart under grillerna :-) , fast jag körde med stukad fot :-( kram

2008-09-26 @ 16:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0