Frågan var när det skulle hända...

Asfalteringen av Hardebergaspåret var något jag verkligen sett fram emot. Riktigt härligt att åka på ett bra underlag och raka vägen till Sandby. Längs ena sidan har de gjort ett grusspår som de som joggar kan springa på. Denna grus har tyvärr inte valt att stanna där, utan mer och mer hamnat på vägen. Det har blivit farligare och farligare att åka, när man hela tiden måste hålla undan för stenar. På vissa ställen är det numera mer som en grusväg. Flera gånger har jag varit riktigt nära att trilla och idag gick det inte längre. Det var riktigt härligt väder, så jag blev sugen på att åka lite inlines. Som tur var det på väg upp genom Lund som en sten gjorde så att jag helt tappade balansen. Farten var väl inte den högsta, hade kunnat gå riktigt illa om det var på väg nerför. Nu fick den ena inlinesen den största smällen. Ska nog höra om inte kommunen kan sopa undan gruset, så det inte sker fler olyckor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0