Oavgjort mot Sjöbotjejerna!

Lite kvavt, men annars var förutsättningarna perfekta för en bra match. Alla var laddade för att göra en bättre match än sist. Olinda var sjuk och Sara går fortfarande på kryckor sen förra helgen. Louise var rejält förkyld, men Elle var nästan frisk igen. Vi startade med Emma - Jessan, Malin, Josse, Sandra - Emma - Stina, Lina, Pilan, Sofie N - jag. Elle, Sofie I och Louise började på bänken.

Direkt i första anfallet skapar Sjöbo en riktigt bra chans. Vi håller ihop bra i mitten, men vi har problem med deras yttermittfältare. Sjöbo kommer med bra fart på kanterna och de är bra på att slå krossbollar till dem. Vi blir för defensiva och vågar inte trycka fram och sätta press. Jag är för ensam uppe på deras planhalva och ofta kommer bollarna tillbaka direkt. Vi måste flytta upp tidigare, för att inte bli så tillbakapressade. De tar rättvist ledningen efter 10-15 min. Vi får inte undan bollen och från deras högerkant slår en spelare bollen mot första stolpen. Vi är inte riktigt på hugget och deras vänsterytter har tagit sig in vid första stolpen. Hon är först på bollen och slår den via första stolpen in i mål. Vi måste vara betydligt tuffare framför mål. Det gäller även offensivt. Vi har några kontringar med inspel från kanterna, men vi kommer inte till bollen. Jag kommer förbi backarna får ett friläge från vänsterkanten, men en av backarna hinner ifatt mig i straffområdet och det blir inget av chansen. Emma har några riktigt bra framspelningar och hittar sin position bra på mitten. I mitten av halvleken flyttar hon sen upp och blir anfallare med mig. Vi har fortsatta problem med Sjöbos spelvändningar, men Emma (målvakt) är bra med och räddar chanserna de får. Vi har flera hörnor och frisparkar i bra lägen, men vi är inte tuffa och vinner inte nickduellerna. I paus leder Sjöbo med 1-0. Det är helt rättvist, men frustrerande för vi kan så mycket bättre.

I andra halvlek har vi lite medvind. Vi börjar som vi slutade första och trycker på Sjöbo bra. Sjöbo har inte alls samma spel i andra halvlek. Vi vinner många första bollar. Backarna är riktigt bra och kliver framför motståndarna och bryter deras uppspel. Vi spelar runt bollen bra och har mycket spel inne på deras planhalva. Tyvärr har vi svårt att skapa riktigt bra chanser. Elle kommer in tidigt istället för Sofie i anfallet. Vi kommer runt på kanterna och kommer närmare ett mål. Sjöbo har bara kontringar. Vi har problem med deras nummer 8 (Natalia Folbrycht) som har kommit in efter paus. Hon skapar på egen hand några riktigt bra chanser, men vi bryter i sista stund. Annars har de bara några hörnor som blir riktigt farliga. De slår dem långt och flera gånger går bollen ut till en fri spelare i utkanten av straffområdet. Tur för oss, så blir det aldrig mål. Vi skapar också i andra flera hörnor och Emma slår dem bra varje gång, men vi måste våga gå på boll. Vi har även flera bra frisparkslägen, men jag tror bollen går över mål alla gånger. Jag är sedan nära att komma igenom, men blir tufft stoppad. Borde kanske blivit straff. Istället kommer bollen bak till Emma, men bollen går inte sen på mål. Sofie I kommer in på vänsterkanten i mitten av halvleken. Jessan går ut och vi spelar med trebackslinje och tre anfallare. Vi kommer närmare och närmare ett mål. Efter en bra spelvändning till Emma spelar hon in till mig från högerkanten. Jag har gott om tid på mig och det är helt öppet i bortre delen av målet. Tyvärr går bollen i ribban. Jag borde kunnat få in det skottet. Efter mycket jobb för kvittering, får vi till slut straff. Jag får bollen ute till vänster och går förbi backen, men blir kapad. Domaren springer ut till straffområdeslinjen och det känns som han ska fega och blåsa frispark precis utanför. Det var klart innanför och domaren dömer efter att ha kollat linjen (vet inte vad han kollade efter) straff. Målvakten står kvar på mållinjen och jag kan bara rulla in straffen. Vi fortsätter trycka på efter kvitteringen. Pilan får ett riktigt bra lägen efter att jag har kommit runt på vänsterkanten, men tyvärr går skottet över. Elle har en boll inne efter Sofie I försökt få in bollen, men det blir helt rätt avblåst för offside. De har med kvarten kvar en boll i ribban och ribbträffarna är därmed utjämnade. Emma gör också en kanonräddning efter ett skott från nära håll på en hörna. Sofie N kommer i slutet in igen istället för Stina på höger yttermittfält. Vi kommer runt på kanterna och har många inlägg. Elle är riktigt nära att nicka in ett. Vi har också några bra skottlägen, men skotten blir aldrig farliga. Tyvärr får vi aldrig in någon boll och matchen slutar 1-1.

Vår första oavgjorda match i år. Lagen hade varsin halvlek. Sjöbo var mycket bättre i första och i andra tog vi över och var närmast segern i slutet. Skönt att de inte lyckades kontra in något mål. Alla var bra i andra halvlek, men i första kan många mycket bättre. I och med att det blev lika, tog inte Sjöbo in några poäng på oss och Team Sandby hamnade på kvalplatsen. Både Sjöbo och Sandby ligger fyra poäng efter oss. Sjöbo har en match mindre spelad. Förhoppningsvis kan vi se till att vinna mot Hammenhög om två veckor och säkra division 3-kontraktet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0