Fotboll i helgen

Först match om några timmar mot Harrie/Kävlinge med u-laget och sen match mot Stattena Bluebirds på söndag. Båda matcherna i Revinge och det lär bli kalasväder för fotboll. Frågan är hur pigg jag kommer vara imorgon. Får jag sitta på bänken lär jag somna. Spelar jag tror jag att jag kommer hålla mig vaken. Det var många som inte kunde imorgon, med mig var vi nio igår och vi får hoppas på minst två spelare till.

På söndag lär det också bli tufft. Stattena spelar dock match mot AIK borta med a-laget på måndag, så vi lär få möta ett ungt farmarlag helt utan a-lagsspelare.

Det blev en tuff start för alla de skånska lagen i damallsvenskan. LdB förlorade borta mot Göteborg, som verkar ha ett jämnare och starkare lag i år. Kristianstad förlorade borta mot nykomlingen Piteå och Stattena fick storstryk hemma mot Djurgården. LdB tror jag kommer kriga om segern och Kristianstad lär klara sig kvar. Stattena däremot tror jag kommer ha svårt att ta poäng. De har haft det svårt på försäsongen.

MFF spelar premiär mot Häcken och jag hoppas de kommer spela bra i år. Det är på tiden att de gör en bra säsong.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0