Sista träningen i Revinge

Fler folk på dagens träning. Kul! Vi började med att köra dubbelpass, dubbelvolley, bröst/volley, nick och att ta med sig bollen. Hälften i mitten och hälften i en ring utanför. Det mesta var ren pina och inte bara för att jag är klen, men bollarna är stenhårda. Det enda som är skönt är när man bara använder fötterna. Vi fortsatte med lite snabbhet. Först lite längre sträckor och efterhand kortare både i längd och tid. Vid varje vändning skulle man ner och nudda gräset. Efter löpningen gick Elle, Josse, Elin och Jessan iväg för att snacka och öva försvarsspel. Vi andra spelade i straffområdet. Två små-mål var. Först hade vi max två tillslag, men i slutet spelade vi fritt. Mål kunde man göra från båda hållen, men någon var tvungen att ta emot bollen för att det skulle räknas. Det andra laget hade bättre rörelse och passningsspel. Stundtals var vi helt tillbakapressade och det kändes som de var fler än oss. Vi avslutade träningen med en inläggsövning. Elle och Josse var backar och efter ett tag hoppade Elin också in som back. Jag och Helen var anfallare. En innermittfältare spelade upp bollen till oss och fick tillbaka den på ett tillslag. Innermittfältaren spelade ut bollen till ena kanten, där en yttermittfältare kom med fart och slog ett inlägg. Jag, Helen, innermittfältaren och den andra yttermittfältaren gick på mål. Det blev inte mycket mål på övningen. Själv var jag ofta inte i närheten av bollen. Några bra inlägg, men vi får öva mer på att slå bra inlägg.

Match på fredag och söndag, Löberöd och Sjöbotjejerna. Ungefär samma lag i båda matcherna. Själv ska jag inte vara med på den första, då jag ska till Branäs imorgon. Ska bli riktigt kul med lite snö igen. Sen får det räcka på ett tag. Jag, Jimmy, Peter och Mackan ska hälsa på Lasse. Jag hoppas på sol och inte för mycket slask!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0