Staten o Kapitalet

Första gången jag är med och spelar i korpen i år. Matchen var på grus och vi mötte något lag med flera utbytesstudenter. Två till gamla Hardebergare, Lina Frendberg och Jimmy, hoppade också in. Svårt att spela på grus igen när man har blivit van med gräs. Bollen rullar snabbare och studsar mer. Linda kom lite sent, så vi började med en mindre på planen. Vi gjorde tidigt 1-0. Jag spelade in till Jimmy, som snyggt satte bollen vid bortre stolpen. 2-0 gjorde Anders. Likt det första, men nu spelade Jimmy fram. Motståndarna hade några kontringar, men inte mycket spel.

I andra halvlek skapade vi mer och mer. Jag fick flera bra framspelningar av både Jimmy, Ola och Lina, men bollen ville inte in. Jimmy fortsatte göra mål. 3-0 kom efter att målvakten tagit upp en bakåtpassning. Jag slog den snabbt och Jimmy rullade in bollen i mål. 4-0 gjorde han helt på egenhand. Sen fick jag äntligen in bollen, efter en kanonpass av Jimmy så jag fick öppet mål. Jimmy avslutade sen målskyttet. Vi hade flera riktigt bra chanser att göra mål i slutet, men det fick räcka med 6-0.

Alltid kul att spela korpen med mixade lag, fastän grus inte är mitt favorit underlag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0