Träning i Hardeberga

Första träningen i Hardeberga och det blev inlines dit. Härligt väder för träning, nästan ingen vind uppe på berget. Vi började med kvadrater och lite snack om gårdagens match. Vi värmde upp med övningen där hälften är inne i mitten och andra hälften står i en cirkel. Vi körde dubbel-pass, dubbel-volley, nick, bröst-volley, lår-volley, ta med sig bollen och enkel-pass. Egentligen en rolig och bra övning, men bollarna är fortfarande stenhårda och det var inte kul. Vi hade sen kvadrater. Jag, Elle, Elin, Emelie och Sandra körde. Vi skulle ha två tillslag och vi hade svårt att få i gång ett bra passningsspel. Man behövde inte jaga länge. Vi delade sen in i två lag och skulle hålla bollen inom laget på två tillslag. Några bra kombinationer, men vi behöver röra oss mer. Vi avslutade träningen med spel. Först max två tillslag och sen fritt spel. Spelet fungerade inte bra med två tillslag, men sen blev det bättre. Framför allt spelade det andra laget bra. Själv rörde jag väl bollen tre gånger. Vet inte om det beror på att backarna var så bra eller om jag var kass.

Kul med mycket folk på träningen (23). Malin E var och kollade. Roligt om hon är sugen på att börja igen! Själv var det långt ifrån min bästa träning. En bra sak var att jag hade mina nya skor och inte fick något skavsår. Det gäller att hitta något positivt när annat inte går som man vill...;)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du var grym Hille, så självklart berodde det på att vi backar plockade bort dig sjukt effektivt ;)

2009-04-15 @ 10:13:57
URL: http://jennysbebis.blogg.se/
Postat av: Helena

Mm, har man dig i backlinjen så går det ju inte att komma förbi...

2009-04-15 @ 13:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0