Fullspäckat schema

Till alla nyfikna som frågat varför jag inte skriver något på min blogg...;)

Fredag


Lugn dag. Började läsa en bra bok. Tusen strålande solar av Hosseini Khaled. Första boken sen jag var i Indien tror jag. Tyvärr har jag inte haft tid att fortsätta sen dess. Blev inringd att jobba natt under dagen.

På eftermiddagen och kvällen var jag och Jimmy barnvakter i Bunkeflostrand. Marina och Bosse skulle in till Malmöfestivalen. Det började med pilkastning. Sen var det dags för ett dopp i poolen. 24 grader, men det kändes ganska kallt. Därefter blev det en tur med inlines till affären för att köpa chips. Jag fick skjuts av Jennifer (5 år) som åkte spark.:) När vi kom hem blev det mat. Nästa aktivitet var studsmatta. Efter ett tag blev det fotbollsmatch på studsmattan. Jag och Jennifer mot William. Många snygga mål hann vi med. Klockan började nu närma sig jobb, men innan jag skulle iväg blev det Gituar Hero, chips och godis. Inte en lugn stund under kvällen, men vi hade roligt! Tror barnen var ganska trötta när föräldrarna kom hem...

Lördag

Tre timmars sömn, innan jag var tvungen att gå upp för att ta mig till Sandby och låna bil. Debut i division 2 som huvuddomare. Helsingborgs DFF - Derome BK. Två bottenlag som krigar för kontraktet. Riktigt kasst väder på dagen, men lagom till match slutade det regna. Planen var dock ganska blöt och tungsprungen. Helsingborg började bäst och hade rättvist ledningen med 2-0 i paus. Kul att se att vi för två veckor sedan spelade lika mot detta laget, för de rullade boll riktigt bra. I andra halvlek hände något. Derome fick ett tidigt mål och Helsingborg tappade sitt fina spel. Tempot sjönk också i andra halvlek. Derome fick in en kvittering och matchen slutade 2-2. För att vara första matchen i tvåan kändes det bra. I första halvlek var det ganska tufft, men det kändes lugnt i andra. Jag hade bra hjälp av Johan och Johan på linjen. Smiljana kom med tips efteråt. Riktigt bra att ha observatörer. Hon tyckte det på det stora hela hade gått bra!

Direkt hem och iväg till Emmas och Eriks 25 och 18 års fest. Det var riktigt skönt ute. När jag kom hade nästan alla ätit. Helstekt gris, potatissallad, sallad och bröd. Riktigt gott! Det var några tävlingar under kvällen. Mitt lag lyckades att svara rätt och utföra alla frågor. Erik och en av hans kompisar var grymma på Rubiks kub. Hade varit kul att kunna. Får nog börja öva. Det bjöds sen på flera goda tårtor, chokladbollar, vindruvor och vattenmelon. Vid den här tiden började jag bli väldigt trött.

Vid elvatiden begav vi oss till Stortorget och kollade på Timbuktu. Det var bra, men det kändes som jag kunde somna stående och jag längtade efter sängen...

Söndag

Upp tidigt för att vara parkeringsvakt på Sydstencup i Hardeberga. Jag, Erik och Sebbe hade ett grymt samarbete och alla bilarna kom på plats!:) Jag hann med en snabb koll på smålagen. Så söta!

Vid ett var jag i Sandby och kollade på Teamet mot Lunds BK. Jag trodde Lund skulle vinna enkelt och de tog tag i matchen direkt. De tog rättvist ledningen med 1-0. Teamet som hade ett rutinerat försvar, men annars mest 93-94:or stod upp ganska bra. Efter hand tappade Lund sitt spel. Emelie kvitterade för Teamet. En lös tåfis som målvakten tappade in, men alla mål räknas. I andra halvlek skapades inte så många målchanser. Lund hade nästan ingenting, men lyckades få in ett lobbskott en kvart från slutet. 2-1 seger för Lund, men inte alls övertygande.

Var sen hos mina föräldrar och hade tänkt kolla på u-laget mot Stehag. Tyvärr somnade jag och sov några timmar. Jag behövde nog lite sömn, men hade velat se matchen. U-laget, som hade "förstärkt" med några som inte tränat på länge, förlorade knappt. 4-5 blev det, efter 2-2 i paus. Sofie N, Sofie L, Hanna P och Josse gjorde målen. Match igen om en vecka mot Staffanstorp. Revansch från träningsmatchen i våras hade inte varit fel.

Måndag


Jag och Jimmy hade bestämt att vi skulle till Torup och springa milen. Ganska trött och hungrig kom jag hem vid fem. Jimmy tyckte vi skulle cykla. Lagom till vi började så kom regnet. Vi cyklade och cyklade och det regnade och regnade. Jag hade ingen aning om att det var så långt. Efter 45 min skulle vi gena, men det blev ingen genväg. Några kilometer på skogsvägar. Fast det var riktigt skoj. Väldigt lerigt och blött. Vi var framme efter drygt en timme. Kall och inte så sugen på att springa. De två första kilometrarna gick tungt. Hade knappt någon känsel i benen. Men sen gick det lätt. Var väldigt mycket backar och fin natur. Under den näst sista kilometern gick det tungt igen, men sista gick av bara farten. Det tog knappt 50 min. Ganska nöjd, efter att ha cyklat 2 mil först. Sen var jag hungrig och trött, men det var bara att sätta sig på cykeln igen. Jimmy var snäll och lånade ut sin cykel till mig. 50 min hem. Det var riktigt skönt med en varm dusch och gott med mat när vi kom hem.

Tisdag

Match mot Stattena. Kommer mer när jag hinner...

Min bror fyllde 21. Tyvärr hann jag inte komma och fira. Han hade valt mat. Kebabtallrik. Är aldrig fel, men får man välja finns det annat man hellre väljer...;)

Onsdag


Ikväll blir förhoppningsvis lugnare. Ska ut och äta på Gränden och sen blir det kanske lite Malmöfestival! Rikard fyller 25, så jag hoppas han får en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Linafina

Hille, nu får du tagga ner lite. Du kommer ju bli utbränd med ditt späckade schema!

Lycka till på matchen imorgon!

2009-08-21 @ 13:50:56
URL: http://www.ellen-andre.blogspot.com
Postat av: Helena

Kommer bli lugnare nästa vecka, när jag jobbar kväll...



Idag ska det bara bli vinst!:)

2009-08-22 @ 08:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0