Ingen som känner en cykeltjuv?!?

Idag skulle jag en runda till stan. Jag ställer cykeln utanför Triangeln och låser den med min vajer och hänglåset. När jag kommer tillbaka har någon varit "snäll" och låst cykeln med det vanliga låset. Sen en månad tillbaka har jag inte kunnat använda det. Vet inte varför, men kanske har någon försökt få upp det, så det har fastnat något i det. Det går i vilket fall inte att få in nyckeln mer än några millimeter. Varför skulle någon vara så snäll mot mig just nu. Jobbigt var det. Jag bestämde mig för att gå ner till stationen och hämta ut några biljetter. På väg hem tog jag med mig cykeln hem. Riktigt tungt. Det tog 40 minuter att ta sig hem. Jag testade alla möjliga sätt att lyfta den, men alla var lika jobbiga. Väl hemma var jag trött och hade ont lite var stans. Sedan ägnade jag mig en timme åt att försöka få upp låset. Det fungerade att sticka in ett gem, men inget som är bredare. Nyckeln var omöjlig. Det gick inte ens att slå in den med hammare...;) Om någon är bra på att få upp lås eller känner någon som är det, så är det bara att komma förbi. Jag skulle vara tacksam, om jag kan använda cykeln!

Inte nog med detta besväret med min cykeln. Jag fick ge upp försöken att få upp låset och snabbt fixa mat. När jag skulle ner i källaren och låna Jimmys cykel, så var det ingen luft i någon av däcken. Snabbt leta rätt på en cykelpump och jag hann precis i tid till jobbet. Jag hatar cyklar. Tacka vet jag mina inlines!! Fast de gillar inte regn och grus...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0