Julgodis

Igår kväll så var jag, Emma och Katrin hos Cecilia. Först bjöd hon på en god moussaka med sallad till. Sen var det dags att göra julgodis. Det blev dubbelsats knäck och Katrin gjorde chokladkola och chokladknäck. Jag och Katrin fick äran att röra i grytorna. Vi rörde och rörde och rörde och rörde i den kokande knäcken. Det kändes som det tog en timme att få upp temperaturen till 122 grader, så kultestet fungerade. Det blev hur många knäck som helst. Klibbigt och kletigt, men säkert hur gott som helst. Jag var tvungen att gå innan det var klart, så jag skulle hinna till jobbet. Det var precis att jag hann hem i tid på grund av en störig person på bussen som vägrade att hoppa av. Han hade ingen giltlig biljett och man får ju inte betala med kontanter. Busschauffören vägrade att köra, så där stod vi och väntade på stationen i en kvart. Imorgon ska jag hämta knäcken och kolan hos Emma. Hoppas det var värt allt rörande...:)

Det krävs full koncentration!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0