Ny uppdatering

Känns som bloggen blir dåligt uppdaterad nu för tiden... Jag hinner verkligen inte med. Förra veckan jobbade jag en dagvecka för första gånger sen september och nu blir det sju nätter. Ska bli skönt att vara ledig nästa vecka. Lite veckouppdatering får komma här. Det har hänt ganska mycket.

I tisdags var det tjejkväll. Celia bjöd på adventsmys. Evelina, Sofie och Isabel var också där. Vi åt en massa gott. Lussekatter, pepparkakor, ischoklad, skumtomtar, nonstop, clementiner, After Eight och så drack vi glögg till! Mysigt!

I onsdags var det träning. Tror vi var 13 stycken. Kul att Louise var med. Det var ett tag sen sist. Emma blir bättre och bättre för varje gång hon är där. Vi värmde upp med cirkeln. Dubbelpass, dubbelvolley, bröst-volley, nick, ta med sig bollen och sen enkelpass. Sen hade vi passningsövningen där man står fyra på en rad. Enkel övning, men jag tycker den är bra. Vi spelade sen resten av träningen. Vårt lag blev utspelade i början. Vi jobbade hem dåligt och Elin fick oftast två, tre att försvara sig mot. Efter ett tag vände det. Jag tyckte vi spelade riktigt bra, framförallt offensivt. Olinda slet på mitten. Jessan och Sandra kom bra på kanten. Johanna och jag rörde oss bra längst fram. Kul att få röra sig och spela fotboll. Än så länge känns det inte som jag har tappat så mycket, men jag får nog ta tag i min träning och träna lite mer snart...

I torsdags hann jag med en del måste-saker. Tvätt, mat, dammsugning och annat skoj.

I fredags var vi hemma hos Jimmys mamma och åt god mat. Tobbe och Jimmys mormor var också där. Det blev idol sen på kvällen. Själv hade jag tyckt det var roligare med Tove och Erik i finalen. Nu hoppas jag Erik vinner och tror han gör det också!

I lördags var det inte en lugn stund. Jobb, trekamp, förfest hos Stina och Malin, årsfest. Helt slut på kvällen! Kommer ett eget inlägg med det plus bilder. Rolig dag! Tack alla som var med!

Igår blev det inneträning. Några var nog tröttare än andra efter lördagens festligheter. Vi spelade med två lag. Jag tyckte mitt lag spelade bra, fast ibland glömde vi att jobba hem och hjälpa Milan i målet. Dagens snyggaste räddning stod Milan för när hon först räddade med baken så bollen tog i stolpen. Returen var det andra laget först på, men även denna gång reflexräddar Milan med baken.:) Tror det var ganska jämnt målmässigt. Det blev en hel del mål åt båda hållen. Tilda tyckte jag var duktig. Hon tar verkligen för sig nu för tiden. Det tog ett tag innan hon skjutit in sig på de små målen, men sen satt skotten. Även Lina var målsugen och tryckte in några bollar. Alltid lika skoj att spela inne. Synd bara att vi bara hade en timme.

Den här veckan blir det sämre med träningen. Blir inte Skrylle ikväll, men borde kanske springa själv. Hinner inte träna på onsdag, eftersom träningen är så sen och jag börjar 22.30. På söndag ska jag försöka komma, men det kanske blir kalas istället. Jimmy åker sen, så jag vill hinna träffa honom också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0