Söndag

Efter en massa snöande under natten, så var det mer snö här än i Branäs. Konstigt nog lyckades jag ta mig till Sandby med stadsbuss, tåg och regionsbuss på förmiddagen utan några förseningar. Bilarna och resten av familjens hus var helt insnöade. Pappa hjälpte mig att skotta fram poolon, så att jag kunde åka upp till Skrylle och åka skidor. Han lämnade kvar en 30 cm snömössa på bilen. Spåret i Skrylle var sådär. Många hade åkt och det var sönderåkt på flera ställen. Det blev tre varv på 2,2 kilometers rundan.

Massor med snö i Skrylle

Sedan var det dags för träning. Olinda körde och det var mycket snö i Revinge. Ingen uppskottad parkeringsplats, så vi visste inte riktigt var vi skulle ta vägen. Efter att ha åkt runt med bilen i Revinge i 20 min, blev det till slut träning. Vi var inte så många, men det blev bra tempo. Två ganska jämna lag. Det andra laget fick i gång bäst spel och vi blev uppsnurrade en del gånger. Men efter ett tag kom även vi in i det och gjorde några mål. Kul som alltid att spela inne. Nu har vi juluppehåll och laddar för cuperna efter jul.

Vi spelar i Eslöv den 2 januari. Vi möter Helsingborgs DFF 9:30, Stehags AIF 2 10:00, Svalövs BK 10:30 och Sjöbo IF 2 11:00. Går vi vidare är det slutspel dagen efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0